Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

80 000 filmów z całego świata zgłoszono do projektu YouTube Life in a Day!

Studio Scott Free UK Ridleya Scotta przystępuje do montażu materiału o łącznej długości 4 600 godzin, z którego powstanie dokument „Life in a Day”

Warszawa, 5 sierpnia: YouTube razem ze światowej sławy filmowcami, Ridleyem Scottem i Kevinem Macdonaldem, poprosili ludzi na całym świecie o pomoc w stworzeniu pierwszego filmu pełnometrażowego dokumentującego życie na Ziemi. Życie w ciągu jednego dnia (Life in a Day) to historyczny, globalny eksperyment filmowy, w którym członkowie społeczności YouTube uchwycili ważne momenty ze swojego życia i umieścili nakręcone w sobotę 24 lipca wideo na stronie www.youtube.com/lifeinaday.

W sobotę 31 lipca 2010 r. zakończono przyjmowanie zgłoszeń do projektu YouTube Life in a Day. Użytkownicy platformy zgłosili w sumie 80 000 filmów z 197 krajów, w 45 różnych językach. „Jestem zachwycony sukcesem projektu YouTube Life in a Day do tej pory. Sama liczba przesłanych filmów jest uderzająca i naprawdę przerosła nasze oczekiwania. Jestem zafascynowany różnorodnością materiałów, jakie otrzymaliśmy i nie mogę się doczekać końcowego efektu” – skomentował Ridley Scott, który jest producentem wykonawczym “Life in a Day”.

W ramach kolejnego etapu przedsięwzięcia, reżyser Kevin Macdonald (Stan Gry, Ostatni król Szkocji, Czekając na Joe) zebrał 20-osobowy zespół zajmujący się rejestracją i zatwierdzaniem zgłoszeń. „Jakość i liczba zgłoszeń to dla nas ogromne zaskoczenie. Przed nami teraz naprawdę ciężkie zadanie, aby nadać kształt temu zbiorowisku różnorodnych historii z całego świata. Na szczęście mam świetny zespół, znający chyba wszystkie języki, który pomoże w sortowaniu oraz katalogowaniu wideoklipów. Mam nadzieję, że w krótkim czasie ograniczymy materiał filmowy do 100 godzin, co dopiero umożliwi obróbkę i montaż. Czeka nas ogrom pracy, z którą jesteśmy gotowi się zmierzyć” – powiedział Kevin Macdonald.

Użytkownicy YouTube będą mogli obejrzeć zgłoszenia na początku września, kiedy to na kanale www.youtube.com/lifeinaday ruszy galeria zawierająca nadesłane materiały.

Zakończenie montażu filmu pełnometrażowego planowane jest na styczeń 2011, dosłownie na chwilę przed premierą dokumentu na Festiwalu Filmowym Sudance. Równocześnie film będzie wtedy udostępniony na YouTube.

Dzięki zaangażowaniu różnych grup i organizacji, wśród zgłoszonych materiałów znalazły się także filmy z odległych rejonów Afryki czy Bliskiego Wschodu. Scott Free Productions przy współpracy z organizacją Against All Odds rozdystrybuowały 500 kamer wśród mieszkańców odległych rejonów świata, aby zapewnić pełen przekrój zróżnicowania regionalnego oraz kulturowego filmu. Ponadto Instytut Sundance do udziału w projekcie zachęcił uczestników jego pierwszych w historii warsztatów teatralnych East Africa Theatre Lab, które odbyły w Kenii.

YouTube Life in a Day to pierwszy w historii ogólnoświatowy eksperyment filmowy, który skłonił ludzi na całym świecie do zarejestrowania w sobotę, 24 lipca, jednego momentu z ich życia i do przesłania go na stronę www.youtube.com/lifeinaday. Osoby, których materiały zostaną wykorzystane w ostatecznej wersji filmu zostaną wymienione w napisach końcowych jako współreżyserzy, dwudziestka współautorów weźmie udział w światowej premierze filmu podczas Festiwalu Filmowego Sundance 2011.

Życie w ciągu jednego dnia (Life in a Day) to jeden z kilku projektów YouTube, których celem jest przekraczanie granic muzyki, sztuki i filmu. Orkiestra Symfoniczna YouTube oraz ogłoszone niedawno wspólne przedsięwzięcie YouTube Play z Muzeum Guggenheima to przykłady konwergencji internetowych obrazów wideo z tradycyjnymi formami sztuki. Life in a Day przenosi owe działania do świata filmu. Odkąd został uruchomiony 7 lipca, kanał youtube.com/lifeinaday zanotował 18,7 miliona odsłon wśród gości z 220 krajów.

Inicjatywę wspiera także LG Electronics, jako część swojej długofalowej kampanii Life’s Good podkreślającej ogromną wagę kreacji i dzielenia się treściami wideo online.

YouTube

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.

Scott Free UK

Studio Scott Free, z oddziałami w Londynie i Los Angeles, ma w swoim dorobku filmy pełnometrażowe oraz programy telewizyjne takie jak: ukończone niedawno Cracks w reżyserii Jordana Scotta z udziałem Evy Green, Welcome to the Rileys w reżyserii Jake’a Scotta, z udziałem Jamesa Gandolfini i Kristen Stewart, oraz kończony właśnie Cyrus zrealizowany dla wytwórni Fox Searchlight, w reżyserii Marka i Jaya Duplass, z udziałem Johna C. Reilly i Jonah Hill.

Do ostatnich produkcji studia należą Niepowstrzymany w reżyserii Tony’ego Scotta, który został zrealizowany dla wytwórni Twentieth Century Fox, z udziałem Chrisa Pine’a i Denzela Washingtona, Robin Hood w reżyserii Ridleya Scotta, zrealizowany dla wytwórni Universal, z udziałem Russella Crowe’a i Cate Blanchett oraz Drużyna A w reżyserii Joe Carnahana, z udziałem Liama Neesona i Bradleya Coopera.

Studio Scott Free jest również producentem seriali TV dla CBS, takich jak Wzór czy Żona idealna oraz wysokobudżetowego niezależnie finansowanego miniserialu Filary Ziemi, opartego na bestsellerze Kena Folletta. Studio Scott Free jest również producentem serialu W czasie burzy wyprodukowanego dla HBO i BBC, który do tej pory uzyskał 14 nominacji do nagrody Emmy.

Scott Free ściśle współpracuje z RSA Films, studiem produkcji reklamowej założonym ponad czterdzieści lat temu przez Ridleya Scotta. RSA Films reprezentuje wielu uznanych i dobrze zapowiadających się filmowców. Natomiast Scott Free wspiera reżyserów w ich przyszłych projektach filmowych i telewizyjnych.

Ridley Scott, producent

Ridley Scott jest ikoną filmu, był trzykrotnie nominowany do Oscara jako Najlepszy Reżyser, ostatnio za film Helikopter w ogniu z 2002 r. Scott jest twórcą takich filmów jak Gladiator (Oscar, Złoty Glob i BAFTA za najlepszy film) oraz Thelma i Louise (pierwsza nominacja Scotta do Oscara dla najlepszego reżysera w 1991 r.). Do ważnych dzieł reżysera należą także American Gangster, W sicei kłamstw, Dobry rok, nowatorski w swoim czasie Łowca Androidów oraz klasyk kina – Obcy. Jego najnowszym filmem jest Robin Hood. Scott razem z bratem, Tonym Scottem, założył firmę Scott Free Productions, zajmującą się realizacją wielu różnych projektów filmowych i telewizyjnych. W 2003 r. Scott otrzymał tytuł szlachecki oraz Order Imperium Brytyjskiego w uznaniu zasług w dziedzinie sztuki.

Kevin Macdonald, reżyser

Kevin Macdonald jest nagradzanym twórcą filmowym, którego pierwszy film fabularny, One day in September, zrealizowany przy wsparciu Sundance Institute Documentary Program, został nagrodzony Oscarem za najlepszy film dokumentalny w 2000 roku. Jego drugi film, Czekając na Joe, którego premiera odbyła się na Telluride Film Festival w 2003 roku, został najbardziej dochodowym brytyjskim filmem dokumentalnym w historii UK Box Office. Jego pierwszy film fabularny, Ostatni Krół Szkocji z udziałem Foresta Whitakera, również miał najpierw swoją premierę na Telluride Film Festival, a następnie zdobył nagrody BAFTA za najlepszy film brytyjski oraz najlepszy scenariusz adaptowany; rola Whitakera została nagrodzona Oscarem i nagrodą BAFTA. Kevin pracuje obecnie nad kolejnym filmem fabularnym, Eagle of the ninth z udziałem Channing Tatum, Jamie Bella i Marka Stronga. Poza przemysłem filmowym Kevin pracuje także jako dziennikarz dla „Guardiana”, „Observera” i „Daily Telegraph”.

Sundance Institute

Sundance Institute, założony przez Roberta Redforda w 1981 r., jest organizacją non-profit wspierającą rozwój oryginalnych fabuł w filmie i teatrze. Sundance Institute, które zdobyło światowe uznanie za swoje programy rozwoju artystycznego dla reżyserów, scenarzystów, producentów, kompozytorów muzyki filmowej, dramaturgów i artystów teatralnych, co roku organizuje słynny Sundance Film Festival. Pod jego skrzydłami zrealizowano takie projekty, jak Anioły w Ameryce, Spring Awakening, Nie czas na łzy oraz Przeznaczone do burdelu.

LG Electronics

LG Electronics jest jednym z największych na świecie producentów innowacyjnych urządzeń elektronicznych, produktów do telekomunikacji mobilnej oraz sprzętu gospodarstwa domowego dla klientów indywidualnych. Ma 84 filie na całym świecie i zatrudnia ponad 84 000 pracowników w 115 oddziałach. LG, który w 2008 r. osiągnął w skali globalnej sprzedaż 44,7 mld USD, składa się z pięciu działów: Home Entertainment (elektronika dla domu), Mobile Communications (telekomunikacja mobilna), Home Appliance (sprzęt gospodarstwa domowego), Air Conditioning (klimatyzacja) oraz Business Solutions (rozwiązania dla biznesu). Należy do czołowych producentów płaskich ekranów telewizyjnych, urządzeń audio i wideo, telefonów komórkowych, klimatyzatorów i pralek. Dzięki podpisaniu długoterminowej umowy stał się globalnym i technologicznym partnerem Formuły 1™. W ramach tego porozumienia LG zyskało wyłączne prawa do używania nazwy i prawa marketingowe W ramach tej współpracy LG zyskało wyłączne prawa marketingowe oraz tytuł oficjalnego dostawcy elektroniki użytkowej, telefonii komórkowej i usług przetwarzania danych na potrzeby tej ogólnoświatowej imprezy sportowej. Więcej informacji pod adresem www.lg.com.