Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Dzień Internetowej Rewolucji na Uniwersytecie Gdańskim

5 kwietnia 2011 Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC, 89% polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej, co oznacza, że internauci nie mogą znaleźć ich usług i produktów. Internetowa Rewolucja to akcja, która ma na celu zachęcić polskie firmy do aktywnej obecności w internecie. Ogromną rolę odgrywa w tym wypadku edukacja – rozumiana nie tylko jako informacje o tym, jak zaistnieć w internecie – ale także pokazująca, jak zadecydować o odpowiedniej formie obecności internetowej, np. dla małej, lokalnej firmy.

Internetowa Rewolucja trwa już ponad rok. Do akcji dołączyło prawie 40 tysięcy firm. Teraz stawiamy kolejny krok. Spotykamy się z przedsiębiorcami w ich miastach, by pokazać im, dlaczego warto zaistnieć w internecie, porozmawiać i wysłuchać ich problemów – mówi Janusz Moneta, Dyrektor ds. Marketingu w Google. Podczas Dnia Internetowej Rewolucji przedsiębiorcy mogą spotkać się ze specjalistami ds. promocji w internecie i wziąć udział w kilkunastu przygotowanych przez nas wykładach i szkoleniach – dodaje.

Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki. Rolą Ministerstwa Gospodarki jest wyrównywanie szans zaistnienia firm na rynku. Obecność w internecie jest w dzisiejszych czasach jednym z kluczowych elementów działania każdej firmy. Mam nadzieję, że akcja Internetowa Rewolucja pozwoli małym i średnim firmom na aktywną działalność w internecie i pomoże im się rozwijać – mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. Ministerstwo Gospodarki docenia wartość e-usług i planuje wprowadzenie systemu, który umożliwi zakładanie firmy przez internet, co znacznie ułatwi życie przedsiębiorcom – dodaje.

Do akcji dołączyło do tej pory ponad 1600 firm z województwa pomorskiego, w tym ponad 390 firm z Gdańska i ponad 600 z Gdyni. Dzień Internetowej Rewolucji ma na celu zachęcenie kolejnych lokalnych przedsiębiorców do rozwijania obecności w sieci.

Hasłem przewodnim Dnia Internetowej Rewolucji jest edukacja. W ramach akcji odbywają się wykłady i prezentacje, podczas których przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, na co zwracać uwagę, wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci. Jest to też niepowtarzalna okazja do porozmawiania ze specjalistami zajmującymi się reklamą i tworzeniem stron internetowych. Jedną z atrakcji imprezy jest strefa, w której swoje usługi prezentują agencje interaktywne. Dla przedsiębiorców to szansa na porównanie oferty firm zajmujących się przygotowywaniem i promocją stron internetowych.

Nie licząc przedsiębiorców funkcjonujących na zasadzie samozatrudnienia prawie każda inna firma, działająca na konkurencyjnym rynku, wymaga zauważenia jej istnienia i oferty. Kanał elektronicznego dostępu jest znakomitym narzędziem dla dostrzeżenia firmy, ułatwienia powodzenia w interesach, a w perspektywie 2-3 lat będzie zapewne warunkiem przetrwania firmy. Zakładamy, że w 2014 roku posiadanie własnej domeny i strony WWW będzie czymś powszechnym w praktyce przedsiębiorców, co jest wspomagane przez standaryzację usług oraz ich taniość gdyż wydatek dwucyfrowy rocznie za utrzymanie domeny nie będzie stanowił bariery dla przedsiębiorcy – mówi Andrzej Chmielecki z Pomorskiego Związku Pracodawców „Przedsiębiorczość” w Gdańsku, afiliowanego przy PKPP „Lewiatan”.

Każdy przedsiębiorca dostaje w ramach Internetowej Rewolucji darmowy pakiet, w którego skład wchodzą adres internetowy, strona internetowa, 250 zł na promocję w wyszukiwarce, wizytówka na mapach online i pomoc techniczna. W home.pl, przygotowując pakiet usług dla uczestników Internetowej Rewolucji, postawiliśmy na udostępnienie możliwości samodzielnego zbudowania profesjonalnej strony firmowej, nawet dla nieobeznanych z siecią przedsiębiorców – podkreśla Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.

Gospodarzem imprezy jest Uniwersytet Gdański. Część prezentacji przeznaczona jest specjalnie dla studentów, mogą się oni m.in. dowiedzieć, jak wygląda praca inżyniera w Google. Cieszę, że spotkania związane z możliwościami wykorzystywania internetu w działalności gospodarczej, i generalnie w pracy, odbywają się właśnie na Uniwersytecie Gdańskim. Takie warsztaty i wykłady są bardzo potrzebne, dobrze więc, że znana i wypróbowana w Polsce marka, jaką jest obecnie Google, prowadzi tego typu działania edukacyjne. Wdrażanie nowych technologii, innowacyjność i kształcenie z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi to dzisiaj na uczelniach wyższych z jednej strony konieczność, z drugiej oczywiste priorytety. Chcąc zaliczać się do grona wiodących instytucji naukowo-dydaktycznych, nie można pozwolić sobie, aby w tych kwestiach pozostawać w tyle. Mam nadzieję, że spotkania w ramach Internetowej Rewolucji pomogą w promowaniu idei samozatrudnienia i otworzą w przyszłości przed naszymi studentami możliwości zakładania własnych firm. W odniesieniu do pracodawców zaś zaowocują nowymi gospodarczo-naukowymi kontaktami – mówi prof. Mirosław Krajewski, Prorektor ds. Rozwoju i Finansów Uniwersytetu Gdańskiego.

Spotkanie ma formułę targową, przedsiębiorca może przyjść na nie w dowolnym momencie. Wstęp jest bezpłatny.

Gdańsk jest piątym miastem po Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach, w którym odbywa się Dzień Internetowej Rewolucji. Jeszcze w tym roku do 19 polskich miast dotrze specjalna ciężarówka, gdzie przedsiębiorcy będą mogli się zapoznać z ofertą Internetowej Rewolucji i porozmawiać ze specjalistami zajmującymi się marketingiem online.

Organizatorami Internetowej Rewolucji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan. Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki.

Więcej informacji o Dniu Internetowej Rewolucji można znaleźć na stronie www.DniRewolucji.pl.

Dzień Internetowej Rewolucji w Gdańsku dodatkowo wspierają: Uniwersytet Gdański, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, Gazeta.pl Trójmiasto i certyfikowane agencje Google.

Internetowa Rewolucja to akcja mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl, patronat objęło Ministerstwo Gospodarki. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc.

Ministerstwo Gospodarki jest profesjonalną, skuteczną oraz wiarygodną, opartą o nowe technologie instytucją, która realizuje w dialogu z partnerami społecznymi politykę gospodarczą rządu, także poprzez aktywne uczestnictwo w pracach Unii Europejskiej oraz organizacji międzynarodowych. Misją Ministerstwa Gospodarki jest stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację priorytetów strategicznych takich jak: wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności; wprowadzenie lepszych regulacji prawnych; ustanowienie partnerstwa dla rozwoju gospodarczego; zwiększenia aktywności na rynku międzynarodowym; zapewnienie bezpieczeństwa gospodarczego kraju i wprowadzenie usprawnień administracyjnych.

Google Inc. – Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospodarki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia 59 branżowych i regionalnych związków pracodawców oraz 24 członków indywidualnych – łącznie reprezentuje 3500 firm, zatrudniających ponad sześćset pięćdziesiąt tysięcy pracowników. Lewiatan stawia na wysoką jakość ekspertyzy prawnej i ekonomicznej. Tworzą ją eksperci biura konfederacji we współpracy ze specjalistami z firm członkowskich, wspierani przez grono wybitnych specjalistów. PKPP Lewiatan jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.

home.pl to największy dostawca usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w hostingu serwisów internetowych, systemów kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez internet. Z jej usług korzysta ponad milion użytkowników. home.pl jest największym Partnerem Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej w zakresie usług rejestracji domeny krajowej.PL. home.pl jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Firma konsultingowa Deloitte uznała home.pl za najszybciej rozwijającą się polską spółkę technologiczną w rankingu FAST50 CE. home.pl stale współpracuje ze światowymi liderami technologicznymi w celu rozwoju oferty. Do grona kluczowych partnerów firmy należą m.in. AMD, Google, Microsoft. W roku 2009 firma otrzymała Złoty Laur Konsumenta oraz wdrożyła standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001.

Uniwersytet Gdański jest największą uczelnią wyższą w regionie pomorskim. Na 11 wydziałach studiuje prawie 33 tysiące studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych, którymi opiekuje się ponad 1700 pracowników naukowych. Takie kierunki, jak biologia, biotechnologia, chemia, oceanografia, fizyka kwantowa, pedagogika, psychologia, prawo czy nauki ekonomiczne zaliczane są do krajowej czołówki. Uniwersytet Gdański oferuje kształcenie na 43 kierunkach studiów w zakresie 185 specjalności. Każdego roku powoływane są nowe kierunki studiów, a oferta edukacyjna dostosowywana jest do potrzeb rynku pracy. Łączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami poszerza możliwości studentów Uniwersytetu Gdańskiego na rynku pracy i wpisuje się w ideę stałego podnoszenia jakości kształcenia.