Warszawa, 17 maja 2011 r. – Akcja Internetowa Rewolucja wchodzi w nowy etap i po cieszących się ogromnym powodzeniem Dniach Internetowej Rewolucji, rusza w trasę, w ramach której odwiedzi 18 polskich miast, by edukować przedsiębiorców w ich regionach. W programie zarejestrowało się już ponad 45 tys. firm. W najbliższych tygodniach w bezpośrednich spotkaniach z ekspertami będą mogli wziąć udział przedsiębiorcy z Białegostoku, Olsztyna, Elbląga, Koszalina, Szczecina, Zielonej Góry, Bydgoszczy, Torunia i Płocka.
Internetowa Rewolucja to akcja skierowana do małych i średnich firm, które nie są obecne w internecie. Akcja została ogłoszona w październiku 2009 r. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy patronować akcji która przynosi wymierne korzyści dla firm sektora MSP w szczególności mikro. Sektor małych i średnich firm wytwarza gros polskiego PKB i chcemy go wspierać w dynamicznym rozwoju. Cieszy nas fakt, że organizatorzy i partnerzy akcji po doświadczeniach popartych badaniami chcą kontynuować akcję odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców – mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. Dwucyfrowe wzrosty sektora ICT i sektora Internetowego pokazują jak duży potencjał rozwojowy posiadają te branże. Chcemy, aby polscy przedsiębiorcy znali najnowsze możliwości i technologie informatyczne, dokonywali świadomego wyboru i dzięki temu byli bardziej konkurencyjni na rynku regionalnym i międzynarodowym. Akcja Internetowa Rewolucja daje im możliwość wypróbowania dodatkowych kanałów komunikacji, kooperacji i zbytu.
Od listopada 2010 r. do marca 2011 r. w ramach akcji odbywały się Dni Internetowej Rewolucji – całodniowe wydarzenia we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach i Gdańsku, skierowane do przedsiębiorców i studentów. W każdym z wydarzeń uczestniczyło około tysiąc osób. W ramach każdego Dnia Internetowej Rewolucji odbyło się 14 wykładów i prezentacji w 3 blokach tematycznych: dla przedsiębiorców, studentów i dla wszystkich. Właściciele małych i średnich firm mogli dowiedzieć się np. jak stworzyć pierwszą stronę internetową czy jak promować ją w wyszukiwarce. Prezentacje były skierowane zarówno do tych przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze obecni w sieci, jak i do tych, którzy mają już stronę internetową.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji jaką miały Dni Internetowej Rewolucji i wyników całej akcji. Do tej pory przystąpiło do niej ponad 45 tys. firm – mówi Janusz Moneta, dyrektor marketingu Google Polska. Mamy nadzieję, że dzięki następnemu etapowi akcji, tysiące kolejnych przedsiębiorców skorzystają ze specjalistycznych, darmowych szkoleń i zaistnieją w internecie.
Zainteresowanie Dniami Internetowej Rewolucji pokazało, jak istotne jest bezpośrednie dotarcie do przedsiębiorców. Dlatego Internetowa Rewolucja wyrusza w trasę, by odwiedzić kolejnych 18 polskich miast. 19 maja ciężarówka Internetowej Rewolucji dotrze do Białegostoku, a następnie w kilkudniowych odstępach odwiedzi Olsztyn, Elbląg, Koszalin, Szczecin, Zieloną Górę, Bydgoszcz, Toruń i Płock, listę kolejnych miast będzie można znaleźć na stronie www.DniRewolucji.pl.
W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju poszczególnych regionów. Korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z internetu to nie tylko szansa dla regionu na rozwój techniczny, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego – wyjaśnia Lech Pilawski, Dyrektor Generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Cieszą nas pozytywne wyniki akcji Internetowa Rewolucja, dzięki której coraz więcej przedsiębiorców przełamało bariery i zaczęło budować internetową obecność firmy, a nawet prowadzić e-biznes. Wciąż jednak otrzymujemy sygnały zainteresowania bezpośrednimi konsultacjami i szkoleniami. Internetowa Rewolucja w trasie wychodzi więc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, szczególnie tych wciąż nie czujących się pewnie w sferze internetu – komentuje Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.
W każdym mieście samochód Internetowej Rewolucji zatrzyma się na cały dzień. Przedsiębiorcy będą mogli na miejscu założyć bezpłatnie wizytówkę na mapach, profesjonalną stronę WWW oraz zareklamować się w wyszukiwarce Google. W ramach każdego spotkania odbędzie się szereg wykładów, np. “Jak stworzyć pierwszą stronę internetową?”, “Sprzedaż w internecie – strategia i narzędzia”, “Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie w wyszukiwarce”. W ramach spotkania, przedsiębiorcy będą mieli przez cały dzień dostęp do specjalistów zajmujących się budową stron WWW i reklamą w internecie.
Udział w spotkaniach jest bezpłatny, wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie www.DniRewolucji.pl.
Internetowa Rewolucja w Trasie
Internetowa Rewolucja
Ministerstwo Gospodarki jest profesjonalną, skuteczną oraz wiarygodną, opartą o nowe technologie instytucją, która realizuje w dialogu z partnerami społecznymi politykę gospodarczą rządu, także poprzez aktywne uczestnictwo w pracach Unii Europejskiej oraz organizacji międzynarodowych. Misją Ministerstwa Gospodarki jest stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację priorytetów strategicznych takich jak: wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności; wprowadzenie lepszych regulacji prawnych; ustanowienie partnerstwa dla rozwoju gospodarczego; zwiększenia aktywności na rynku międzynarodowym; zapewnienie bezpieczeństwa gospodarczego kraju i wprowadzenie usprawnień administracyjnych.
Google Inc. – Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospodarki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia 59 branżowych i regionalnych związków pracodawców oraz 24 członków indywidualnych – łącznie reprezentuje 3500 firm, zatrudniających ponad sześćset pięćdziesiąt tysięcy pracowników. Lewiatan stawia na wysoką jakość ekspertyzy prawnej i ekonomicznej. Tworzą ją eksperci biura konfederacji we współpracy ze specjalistami z firm członkowskich, wspierani przez grono wybitnych specjalistów. PKPP Lewiatan jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.
home.pl to największy dostawca usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w hostingu serwisów internetowych, systemów kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez internet. Z jej usług korzysta ponad milion użytkowników. home.pl jest największym Partnerem Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej w zakresie usług rejestracji domeny krajowej .PL. home.pl jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Firma konsultingowa Deloitte uznała home.pl za najszybciej rozwijającą się polską spółkę technologiczną w rankingu FAST50 CE. home.pl stale współpracuje ze światowymi liderami technologicznymi w celu rozwoju oferty. Do grona kluczowych partnerów firmy należą m.in. AMD, Google, Microsoft.
W roku 2009 firma otrzymała Złoty Laur Konsumenta oraz wdrożyła standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001.
Tomasz Jaros
tomasz.jaros@grayling.com
tel. +48 605 454 096
Etykiety: Poland press center, Polish