Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Pokażmy Polskę w Street View

Google rozpoczyna przygotowanie zdjęć do Street View w Polsce i zaprasza Polaków, aby wybrali w plebiscycie miejsce, które będzie zdjęciową wizytówką naszego kraju.

Warszawa, 10 maja 2011 r. – Specjalne samochody Google wyposażone w aparaty fotograficzne rozpoczną przygotowywanie zdjęć z Polski na potrzeby Street View. Google sfotografuje wybrane przez Polaków w plebiscycie atrakcje turystyczne, aby w przyszłości internauci z całego świata mogli obejrzeć najpiękniejsze miejsca Polski na zdjęciach Steeet View na Mapach Google.

Street View jest funkcją Map Google, która pozwala użytkownikom wirtualnie podróżować po świecie, oglądając miejsca na zdjęciach panoramicznych z perspektywy przechodnia. W ramach Street View można oglądać zdjęcia wykonane na wszystkich 7 kontynentach, w 27 krajach, w tym setki atrakcji turystycznych.

Mapy Google to jeden z pierwszych serwisów internetowych, które odwiedzą zagraniczni turyści, planujący przyjazd do Polski – mówi Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska. – Można już było na zdjęciach Street View oglądać stadiony RPA, na których odbywały się mecze piłkarskie Mistrzostw Świata w piłce nożnej, jak i historyczne zabytki Włoch. Kraje, takie jak Włochy, Francja, Wielka Brytania czy Szwecja korzystają na Street View pod względem turystycznym. Zależy nam, żeby w tym gronie nie zabrakło Polski – dodaje.

W Polsce w pierwszej kolejności planowana jest realizacja zdjęć z wyjątkowych miejsc. Do wyboru lokalizacji z naszego kraju, które pokazane zostaną na mapach, Google zaprasza wszystkich Polaków. W startującym dzisiaj plebiscycie “Patrzcie, Polska! Wybieramy naszą wizytówkę na Street View” będą oni mogli proponować, a następnie głosować na atrakcje turystyczne i interesujące miejsca, które mają być fotografowane. Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Możliwość obejrzenia najpiękniejszych zabytków i atrakcji turystycznych kraju na internetowych mapach znanych na całym świecie jest wspaniałą okazją do promocji Polski za granicą, dlatego zachęcamy Polaków do zgłaszania pomysłów, także na nietypowe ciekawe miejsca, które warto pokazać jako fotograficzną wizytówkę Polski – mówi Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska.

Propozycje można zgłaszać do 31 maja poprzez formularz online na stronie www.google.pl/streetview/polska, w czterech kategoriach: Miejsca kultury i historii (np. starówka, zabytek), Cuda natury (np. plaża, park narodowy), Miejskie uroki (np. ulice, place), Ukryte skarby (miejsca, które nie pojawiły się jeszcze na pocztówkach, a powinny). Finałowe miejsca zostaną poddane głosowaniu internautów. Zwycięska lokalizacja pokazana zostanie jako polska premiera na Street View, a pozostałe miejsca, które znajdą się w finale, stworzą galerię polskich skarbów.

Warto pamiętać, że wielkie wydarzenia sportowe to ogromna szansa by pokazać kraj od jak najlepszej strony. Cieszymy się, że Polacy będą mogli podejmować decyzję, jakie ciekawe miejsca będą mogli zobaczyć już niedługo Europejczycy. Kilkaset milionów obejrzy Polskę w przestrzeni wirtualnej, a w czerwcu 2012 ponad milion spodziewanych gości doświadczy unikalnej atmosfery Polski osobiście – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji spółki celowej MSiT PL.2012, koordynującej przygotowania kraju do Euro 2012.

Poza wyjątkowymi miejscami, Google chciałby zrealizować także zdjęcia w głównych miastach Polski. – Chcielibyśmy, by zagraniczni goście mogli zobaczyć nie tylko zdjęcia stadionów i atrakcji turystycznych, ale także przekonać się jak wygląda ulica, przy której znajduje się ich hotel, co ciekawego można zobaczyć w okolicy i jak trafić na stadion – mówi Artur Waliszewski.

Przygotowując się do realizacji tych zdjęć, Google jest w kontakcie z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, aby udzielić wszelkich informacji i upewnić się, że będą one realizowane w zgodzie z lokalnymi przepisami.

W związku z realizacją projektu, w najbliższych miesiącach na polskich ulicach mają pojawić się widocznie oznakowane samochody Google, wyposażone w zamontowane na dachu aparaty fotograficzne. W pierwszej kolejności planowane jest fotografowanie w regionie Gdańska, Krakowa, Poznania, Warszawy, Wrocławia. Samochody mogą pojawić się również na trasach między tymi miastami. Dokładne plany jazdy w obrębie tych regionów mogą być zmienne, zależne są bowiem od wielu czynników, między innymi od pogody (niezbędna jest słoneczna pogoda bez opadów) i dyspozycji samochodów. Informacje o bieżących regionach przejazdu samochodów aktualizowane będą automatycznie na stronie internetowej www.google.pl/streetview. W miejscach realizacji zdjęć specjalnych, w przypadku których fotografowanie ustalane jest indywidualnie z właścicielami lub organizacjami zarządzającymi, wykorzystywane będą także trójkołowe rowery wyposażone w aparaty.

Po kilku miesiącach zbierania materiału zdjęciowego, a następnie odpowiednich zaawansowanych obróbkach technologicznych, takich jak zamazywanie twarzy przechodniów i numerów rejestracyjnych pojazdów, przetwarzanie i dokładne łączenie obrazów w panoramy 360 stopni, fotografie Polski zostaną udostępnione użytkownikom Map Google na całym świecie. Dzięki temu będą oni mogli łatwiej zaplanować podróż do naszego kraju.

Więcej na temat usługi Street View: www.google.pl/streetview

Strona konkursu “Patrzcie, Polska! Wybieramy naszą wizytówkę na Street View”: www.google.pl/streetview/polska

Google Inc.

Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl