Warszawa, 21 czerwca 2011 – Dziś poznaliśmy zwycięskiego doodla pierwszej polskiej edycji Doodle 4 Google – konkursu na projekt specjalnego logo Google, które w tym roku miało ilustrować hasło „Każdy wie, że w Polsce…”. Doodle pojawi się na stronie google.pl 1 lipca 2011 r., w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej. W finalnym głosowaniu wzięło udział blisko 145 tysięcy internautów.
W finałowej dziesiątce znaleźli się uczniowie z najodleglejszych regionów Polski – od Gdyni aż po Murzasichle, dzięki czemu prace charakteryzowały się dużą liczbą regionalnych akcentów. Konkurs adresowany był do uczniów wszystkich szkół podstawowych w dwóch kategoriach wiekowych (klasy I-III i IV-VI). Spośród nadesłanych kilkunastu tysięcy prac, jury w składzie: Tomasz Bagiński, nominowany do Nagród Akademii polski rysownik i animator, Przemek Bogdanowicz, Prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor kreatywny agencji BBDO Warszawa, Fabio Cavallucci, Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Szymon Majewski, dziennikarz i prezenter telewizyjny oraz Marek Raczkowski, rysownik „Przekroju”, wybrało 10 najlepszych prac. Zwycięzcę z finalistów w drodze glosowania wybrali internauci.
Autorką zwycięskiego doodla jest Martyna Króliszewska, uczennica IV klasy z Zespołu Szkół im. Ratowników Tatrzańskich w miejscowości Murzasichle. Jej doodle zawiera typowe góralskie motywy, takie jak owce, panorama gór czy postać górala. Laureatka konkursu pochodzi z artystycznej rodziny i od dziecka lubi malować.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem szkół oraz samych dzieci. Młodzi artyści w swoich pracach często wykorzystywali motywy gór, jezior, a także polskich legend, wplatając w litery „Google” Smoka Wawelskiego, króla Popiela, Złotą Kaczkę czy Syrenkę Warszawską. Często nawiązywali również do postaci znanych Polaków, takich jak Lech Wałęsa, Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin. Nie unikali też barw i symboli narodowych oraz skojarzeń z zabytkami kulturowymi (Wawel, zamek w Malborku, kopalnie śląskie, Pałac Kultury). Uczestników inspirowały również artystyczne motywy folklorystyczne, elementy ludowych strojów i specjały regionalnych kuchni.
Urzekła mnie niesamowita inwencja i szczerość, którą dzieci wykazały w przygotowaniu prac konkursowych. Najbardziej przykuły moją uwagę oryginalne pomysły, takie jak ‘doodle na walizce’ czy rysunek z motywem ogórków. Najważniejsze w konkursie jest to, że dzieci zostały zainspirowane do działania i miały okazję przedstawić swoje wyobrażenia. – powiedział Przemek Bogdanowicz dyrektor kreatywny BBDO.
Laureatka konkursu otrzymała od Google stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 000 zł. Wygrana w konkursie to także grant technologiczny w wysokości 25 000 zł dla szkoły, do której uczęszcza Martyna Króliszewska. Pozostali finaliści dostali sprzęt komputerowy.
Partnerami konkursu Doodle 4 Google są Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP.
Wszystkie informacje na temat finałowych prac, zasad konkursu, procesu selekcji prac, zespołu jurorów oraz informacje na temat nagród dla zwycięzców dostępne są na stronie google.pl/doodle4google.
Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia, jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl
Ministerstwo Spraw Zagranicznych koordynuje proces przygotowań do polskiej Prezydencji w UE. Podczas Przewodnictwa w Polsce odbędzie się ponad 300 spotkań, a nasz kraj odwiedzi około 30 tysięcy delegatów. W Brukseli odbędzie się około 1500 posiedzeń Rady i grup roboczych, w których uczestniczyć będzie niemal 1200 urzędników tzw. Korpusu Prezydencji. Przygotowania programowe, organizacyjne i logistyczne są obecnie na ukończeniu. Polskiemu Przewodnictwu będzie towarzyszył również niezwykle bogaty program artystyczny. Od lipca do grudnia 2011 r. odbędzie się ponad 1500 wydarzeń kulturalnych w kraju i na całym świecie promujących polską kulturę.
Etykiety: Poland press center, Polish