Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Ponad 30 artystów walczy o głosy internautów. Kto zwycięży w polskiej edycji My YouTube?

Warszawa, 10 czerwca: Wystartowała inicjatywa My YouTube – polscy internauci zagłosują na artystów, których kanały YouTube lubią najbardziej.

W polskim My YouTube pojawi się ponad 30 wykonawców, ze wszystkich stron muzycznej sceny. O głosy będą walczyć m.in. Doda, Blue Cafe, Ewa Farna, Kayah, Zakopower, Tede, Myslovitz, Maryla Rodowicz, Varius Manx, Sokół i Marysia Starosta, Grubson, Patrycja Markowska, T. Love, Feel, Natalia Kukulska, O.S.T.R i wielu innych.

Co minutę na YouTube trafia ponad 48 godzin filmów. Wiele z nich to treści związane z muzyką – teledyski, nagrania z koncertów, specjalne występy. Artyści zakładają na YouTube swoje kanały, gdzie prezentują najnowsze klipy i komunikują się z fanami. Także wielu polskich muzyków aktywnie korzysta z YouTube, a ich kanały są odwiedzane przez setki tysięcy internautów.

Plebiscyt My YouTube po raz pierwszy odbył się w USA i cieszył się tam bardzo dużym powodzeniem. W finale znaleźli się tacy muzycy, jak Rihanna, Nicki Minaj, Christina Grimmie, Justin Bieber oraz Selena Gomez. Następnie akcja zawitała do innych krajów na świecie, m. in. Francji, Japonii Indii Australii. Teraz czas na Polskę!

Jak głosować?

Na stronie youtube.com/myyoutube znaleźć można wizytówki artystów: film wideo od każdego wykonawcy z zaproszeniem do udziału w My YouTube, link do jego oficjalnego kanału oraz do różnych polecanych przez niego kanałów. Na wybranego artystę można zagłosować na trzy sposoby:

Głosowanie wystartowało dziś, 10 czerwca, i potrwa do 21 lipca. Fani, którzy zagłosują na swoich ulubionych artystów mogą dodatkowo wygrać nagrody specjalnie od nich, przede wszystkim płyty z autografem. Dzięki zasubskrybowaniu kanału w ramach głosowania, będą mogli śledzić wszystko, co dziać się będzie na kanale ulubionego artysty także po zakończeniu plebiscytu.

My YouTube to kolejna inicjatywa YouTube związana z polskimi muzykami, po podpisaniu umowy z ZAiKSem i uruchomieniu Programu Partnerskiego YouTube pozwalającego zarabiać na kanałach w serwisie. YouTube współpracuje także z wytwórniami muzycznymi w ramach promocji artystów.

YouTube

YouTube jest najbardziej popularną na świecie internetową społecznością wideo pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.