Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Znamy już finalistów plebiscytu na polską wizytówkę w Street View

Warszawa, 11 lipca 2011 r. – Google prezentuje finałową 15-tkę najciekawszych i najpiękniejszych polskich miejsc wskazanych w plebiscycie “Patrzcie, Polska! Wybieramy naszą wizytówkę na Street View”. Lista została stworzona na podstawie kilku tysięcy zgłoszeń internautów. Do 26 lipca można teraz głosować na polską wizytówkę – miejsce, do którego tego lata przyjedzie ekipa Street View i którego zdjęcia jako pierwsze zostaną opublikowane w Mapach Google. Zwycięzca plebiscytu będzie również specjalnie wyeksponowany w internetowej galerii polskich skarbów. Głosy można oddawać na stronie www.google.pl/streetview/polska.

W finałowej 15-ce znalazły się zarówno popularne, jak i mniej typowe miejsca, które swoim urokiem podbiły serca internautów. Są to:

Patronem plebiscytu jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Od 16 czerwca br. na polskich drogach można już spotkać samochody Street View, które, niezależnie od plebiscytu, przez całe lato będą robiły zdjęcia w obrębie 5 polskich miast – w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu oraz Krakowie.

Street View jest funkcją Map Google, która pozwala użytkownikom wirtualnie podróżować po świecie, oglądając miejsca na zdjęciach panoramicznych z perspektywy przechodnia. W ramach Street View można oglądać ujęcia wykonane na wszystkich 7 kontynentach, w 27 krajach. Dodatkowo użytkownik może sprawdzić atrakcje turystyczne w danym miejscu.

Więcej materiałów na temat usługi Street View oraz informacje o aktualnych miejscach realizacji zdjęć można znaleźć na stronie: www.google.pl/streetview

Google Inc.

Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl