Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Firmy chcą się szkolić w zakresie obecności w internecie

Ponad 7,5 tys. MSP wzięło udział w szkoleniach na temat aktywnej obecności w internecie

Warszawa, 23 listopada 2011 r. – W ciągu dwóch lat trwania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło już ponad 50 tys. firm. Od października 2010 r. w szkoleniach dotyczących obecności i promocji w internecie wzięło udział ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 miast z całej Polski. Według nowych badań, coraz więcej przedsiębiorców uważa, że internet jest dobrym narzędziem promocji firmy i dostrzega jego potencjał w dotarciu do klientów z zagranicy. Dlatego 2012 będzie ważnym rokiem dla akcji Internetowa Rewolucja, w kontekście zbliżających się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej i związanej z nimi aktywności przedsiębiorców.

Internetowa Rewolucja to akcja edukacyjna skierowana do małych i średnich firm, które nie są obecne w internecie. Jej organizatorami są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.

Od października 2010 r. Internetowa Rewolucja odwiedziła 23 miasta. W pięciu z nich – Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Gliwicach, odbyły się Dni Internetowej Rewolucji, całodniowe wydarzenia, w ramach których przedsiębiorcy mogli wziąć udział w darmowych szkoleniach na temat obecności w internecie. Każde ze spotkań odwiedziło około tysiąca osób. W maju 2011 r. Internetowa Rewolucja wyruszyła specjalną ciężarówką w większą trasę po Polsce i odwiedziła aż 18 miast – Białystok, Olsztyn, Elbląg, Koszalin, Szczecin, Zieloną Górę, Bydgoszcz, Toruń, Płock, Łódź, Radom, Lublin, Kielce, Częstochowę, Opole, Katowice, Bielsko-Białą i Rzeszów. W bezpłatnych szkoleniach w tych miastach wzięło udział ponad 2,5 tys. przedsiębiorców. Łącznie w szkoleniach Internetowej Rewolucji wzięło udział już ponad 7,5 tys. osób.

W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju gospodarczego poszczególnych regionów, w tym także przedsiębiorstw. Korzystanie z nowoczesnych technologii m.in. z Internetu, to nie tylko szansa na rozwój technologiczny regionów oraz firm, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego. Właśnie dlatego cieszymy się z sukcesów Internetowej Rewolucji – wyjaśnia Lech Pilawski, Dyrektor Generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Dziękujemy partnerom Internetowej Rewolucji za wytrwałość w docieraniu do mikro i małego biznesu. Przy coraz większej konkurencji, ale i możliwości działania poza granicami kraju, firmy dostrzegają korzyści z reklamy, handlu i usług online. Polski handel elektroniczny rośnie najszybciej w Europie, a polskie firmy rozwijają się dynamiczniej dzięki zdobytej wiedzy i wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji – mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez SMG/KRC, zwiększa się świadomość możliwości wykorzystania internetu przez przedsiębiorców. Reklama internetowa jest najpopularniejszą, świadomie przywołaną formą promocji firmy, wskazuje ją 48% przedsiębiorców (w stosunku do 44% rok wcześniej). Wśród firm, które się reklamują, coraz więcej korzysta z reklamy internetowej (73% w stosunku do 68% w 2010 r.), a coraz mniej z ulotek (37% w stosunku do 45% w 2010 r.) i innych form tradycyjnej reklamy. Warto zaznaczyć, że już samo posiadanie strony internetowej i umożliwienie znalezienia jej przez internautów jest formą promocji firmy.

Aspektem działania firm, który został ujęty w badaniach po raz pierwszy, jest eksport. Firmy prowadzące działania eksportowe częściej posiadają stronę WWW (64%), w stosunku do firm nie prowadzących eksportu (43%). Jednak mimo to, firmy eksportowe w ramach promocji w internecie, korzystają głównie z e-maila, obcojęzyczną wersję własnej strony WWW ma zaledwie 35% z nich.

Nadal, prawie połowa firm (47%) nie ma własnej strony internetowej, a w przypadku firm zatrudniających do 3 osób, aż 46% nie planuje założenia strony w internecie. Główne podawane powody nieposiadania strony internetowej to opinia, że „moja firma nie potrzebuje strony WWW” bądź przeświadczenie, że „nie będzie to w ogóle miało pozytywnego wpływu na działalność mojej firmy”.

Wyniki badania pokazują, że niezbędna jest dalsza edukacja przedsiębiorców. Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale także zagranicznych klientów – mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.

W 2012 r. organizatorzy akcji będą chcieli szczególnie pomóc przedsiębiorcom z miast organizujących Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, przede wszystkim z branż gastronomicznej, hotelarskiej i turystycznej oraz rozwinąć szkolenia związane z wykorzystaniem internetu do zwiększenia działalności eksportowej polskich firm.

Internetowa Rewolucja została ogłoszona w październiku 2009 r. W ramach akcji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. W drugim roku Internetowej Rewolucji do oferty narzędzi home.pl umożliwiających stworzenie firmowej strony WWW dołączyła platforma sklepowa Clik Shop pozwalająca w prostych krokach uruchomić sklep internetowy. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.

Dodatkowo Google, jako jeden z organizatorów Internetowej Rewolucji, nagrodził 10 miast z całej Polski, które odnotowały największy wzrost aktywności reklamowej lokalnych firm w sieci. Na liście znalazły się: Elbląg, Ruda Śląska, Zabrze, Białystok, Legnica, Krosno, Tarnów, Piaseczno, Siemianowice Śląskie i Gorzów Wielkopolski. Nagrody Google eMiasta zostały stworzone by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie. Ich celem jest także pokazanie znaczenia internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.