Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

10 najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube

Warszawa, 7 grudnia 2011 r. – YouTube opublikował listę 10 najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2011 r. Lista została stworzona na podstawie łącznej liczby odtworzeń filmów na każdym z kanałów prowadzonych przez reklamodawców w 2011 r.

  1. Electronic Arts: youtube.com/eapolska
  2. Telekomunikacja Polska: youtube.com/tp
  3. Leroy Merlin: youtube.com/leroymerlinpolska
  4. Nokia Poland: youtube.com/nokiapoland
  5. Cropp: youtube.com/cropptv
  6. Old Spice: youtube.com/oldspicepolska
  7. Knorr: youtube.com/codzisnaobiad
  8. Netia: youtube.com/netiawolnoscwyboru
  9. Kasia: youtube.com/mojeciasto
  10. Tic Tac: youtube.com/swiezoscw2slowach

*W rankingu nie zostały uwzględnione kanały stacji telewizyjnych, dystrybutorów filmowych i wytwórni muzycznych, których popularne treści wideo notują naturalnie wysokie wyniki oglądalności na YouTube. Ranking został utworzony na podstawie łącznej liczy wyświetleń przesłanych filmów na każdym z kanałów firmowych w 2011 r.

W 2011 r. kanały firmowe w polskim YouTube odnotowały rekordową oglądalność – mówi Tomasz Czudowski, kierujący sprzedażą YouTube w Polsce. Stanowią przestrzeń umożliwiającą reklamodawcom kreatywne przedstawienie marki oraz bezpośredni kontakt z użytkownikami YouTube i nierzadko stają się centralnym elementem komunikacji marki. Ze względu na zasięg serwisu, wielu reklamodawców wykorzystuje YouTube także do przeprowadzania konkursów i innych akcji niestandardowych.

Reklamodawcy wykorzystują społeczną naturę wideo online, coraz częściej tworząc angażujące spoty, które są chętnie udostępniane, polecane czy komentowane przez internautów. Także nowe formaty reklamowe wzmacniają ten trend. Dzięki unikalnemu formatowi TrueView na YouTube, pozwalającemu widzom pominąć lub wybrać reklamę, którą chcą zobaczyć, faktyczni widzowie spotów angażują się jeszcze chętniej, a reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy film reklamowy w całości. – To rozwiązanie, dotąd nieznane na naszym rynku, cieszy się dużym zainteresowaniem reklamodawców, a większe możliwości angażowania widzów zachęcają reklamodawców do tworzenia oryginalnych, interesujących treści – dodaje Tomasz Czudowski.

Każdy reklamodawca może założyć bezpłatny kanał swojej marki na YouTube. YouTube oferuje także szereg narzędzi promocyjnych, zarówno dla filmów, jak i kanałów, wśród nich m.in. reklamę na wyłączność na stronie głównej, reklamę w wynikach wyszukiwania, na stronie oglądania filmu czy przed filmem.

O YouTube

YouTube jest największą na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 12,5 mln użytkowników miesięcznie, a jego strona główna jest najpopularniejszą stroną główną wśród portali w polskim internecie (PBI / Gemius Megapanel, wrzesień 2011). YouTube jest platformą, w ramach której ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.