Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

YouTube Zeitgeist – najczęściej oglądane filmy wideo w 2011 roku w Polsce i na świecie

Warszawa, 20.12.2011 – Na YouTube co minutę trafia aż 48 godzin materiałów wideo z całego świata, a użytkownicy wciąż nie mają dość – w 2011 r. klipy zostały obejrzane łącznie ponad 1 000 000 000 000 (bilion) razy.

W skali globalnej, najczęściej oglądane materiały w 2011 roku dotyczyły ludzi, miejsc oraz faktów, które przykuły naszą uwagę i pobudziły wyobraźnię. Duża część najczęściej oglądanych materiałów dotyczyła relacjonowanych również przez media wydarzeń, między innymi trzęsienia ziemi i fali tsunami w Japonii, „arabskiej wiosny”, czy śmierci Osamy Bin Ladena. YouTube pomaga również w codziennych „wyzwaniach” – na YouTube internauci chętnie sprawdzają na przykład, jak zawiązać krawat lub szalik na 25 sposobów. Jednak największą popularnością cieszyły się filmy, w których gwiazdami są zwierzęta domowe i dzieci, które od wieków potrafią nas wzruszać i rozweselać do łez.

Poniżej zamieszczone są rankingi najpopularniejszych klipów tworzonych przez polskich użytkowników, najpopularniejszych teledysków w Polsce i na świecie oraz najpopularniejszych klipów wśród społeczności YouTube.

POLSKA:

W 2011 największą oglądalność wśród polskich użytkowników YouTube miały filmy*:

  1. projekt warszawiak : nie ma cwaniaka na warszawiaka (dir.k.skonieczny&m.starzecki), krzystekskonieczny, 3447658 odtworzeń
  2. Pale kid from Poland – MC ‘Silk’, raps in 2 languages, 10% faster than, ciupas, 2645454 odtworzeń
  3. Ukryty polski – MEGA MIX !!!, Cybermarianpl, 1959964 odtworzeń
  4. KlejNuty – Krzysiu, Klejnuty, 1645908 odtworzeń
  5. Niekryty Krytyk ocenia: Telezakupy, Macfra84, 1624776 odtworzeń

Ranking obejmuje materiały przygotowywane przez użytkowników, więc na liście nie znalazł się występ Michała Szpaka z X Factora (prawie 2,2 mln odtworzeń) oraz wirusowa reklama Tesco z księdzem Natankiem (1,8 mln odtworzeń) – zajęłyby odpowiednio 3. i 5. miejsce.

Najczęściej oglądanymi polskimi wideoklipami były*:

  1. GrubSon ft Emilia – Naprawimy to (official video) HD, 4434281 odtworzeń
  2. Blue Cafe – Buena, 4421072 odtworzeń
  3. Ewa Farna – Bez Lez, 4129756 odtworzeń
  4. Ewa Farna – Ewakuacja, 4072057 odtworzeń
  5. Grube Jointy – donGURALesko (prod.Matheo), 4060857 odtworzeń
  6. Pezet – Co mam powiedzieć (prod. Sidney Polak), 3850681 odtworzeń
  7. Mini Disco – Kaczuszki, 3570076 odtworzeń
  8. “Ostatnia nocka” Yugopolis i Maciej Maleńczuk, 3294837 odtworzeń
  9. Sylwia Grzeszczak – Małe rzeczy, 3042463 odtworzeń
  10. Hemp Gru – Jedność ft. Żary JLB, Banda de Chicas [VIDEO] (DIIL.TV, 3010505 odtworzeń

Najczęściej oglądanymi zagranicznymi teledyskami muzycznymi na YouTube w Polsce były:

  1. Jennifer Lopez – On The Floor ft. Pitbull
  2. Pitbull – Rain Over Me ft. Marc Anthony
  3. Mirami – Sexualna ft. Vova Zi Lvova
  4. Rihanna – Man Down
  5. Dj Antoine vs Timati feat. Kalenna – Welcome to St. Tropez (DJ Antoine vs Mad Mark Remix)
  6. Shakira – Rabiosa (English Version) ft. Pitbull
  7. LMFAO – Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
  8. LMFAO – Sexy and I Know It
  9. Pitbull – Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
  10. Rihanna – We Found Love ft. Calvin Harris

ŚWIAT

Najczęściej oglądanymi materiałami wideo na świecie były:

  1. Rebecca Black – Friday (OFFICIAL VIDEO)
  2. Ultimate Dog Tease
  3. Jack Sparrow (feat. Michael Bolton)
  4. Talking Twin Babies – PART 2 – OFFICIAL VIDEO
  5. Nyan Cat [original]
  6. Look At Me Now – Chris Brown ft. Lil Wayne, Busta Rhymes (Cover by @KarminMusic)
  7. The Creep (feat. Nicki Minaj & John Waters)
  8. Maria Aragon – Born This Way (Cover) by Lady Gaga
  9. The Force: Volkswagen Commercial
  10. Cat mom hugs baby kitten

Najczęściej oglądanymi teledyskami na świecie, umieszczonymi przez wytwórnie muzyczne były:

  1. Jennifer Lopez – On The Floor ft. Pitbull
  2. LMFAO – Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
  3. Bruno Mars – The Lazy Song [Official Video]
  4. Nicki Minaj – Super Bass
  5. Pitbull – Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
  6. Pitbull – Rain Over Me ft. Marc Anthony
  7. Jessie J – Price Tag ft. B.o.B.
  8. LMFAO – Sexy and I Know It
  9. Katy Perry – E.T. ft. Kanye West
  10. Katy Perry – Last Friday Night (T.G.I.F.)

Najciekawsze statystyki YouTube:

Więcej informacji na temat najbardziej wpływowych klipów wideo z całego można znaleźć na:

www.youtube.com/rewind

youtube-trends.blogspot.com

youtube-global.blogspot.com

* Dane z 16 grudnia 2011

O YouTube

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 11,5 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.