YouTube Zeitgeist – najczęściej oglądane filmy wideo w 2011 roku w Polsce i na świecie
- Teledysk do utworu „Nie ma cwaniaka na Warszawiaka” był najczęściej oglądanym polskim materiałem wideo na YouTube
- Teledysku do utworu „On the floor” Jennifer Lopez był najczęściej oglądanym klipem muzycznym na świecie
- Teledysk GrubSona „Naprawimy to” był najczęściej oglądanym polskim klipem muzycznym na YouTube
Warszawa, 20.12.2011 – Na YouTube co minutę trafia aż 48 godzin materiałów wideo z całego świata, a użytkownicy wciąż nie mają dość – w 2011 r. klipy zostały obejrzane łącznie ponad 1 000 000 000 000 (bilion) razy.
W skali globalnej, najczęściej oglądane materiały w 2011 roku dotyczyły ludzi, miejsc oraz faktów, które przykuły naszą uwagę i pobudziły wyobraźnię. Duża część najczęściej oglądanych materiałów dotyczyła relacjonowanych również przez media wydarzeń, między innymi trzęsienia ziemi i fali tsunami w Japonii, „arabskiej wiosny”, czy śmierci Osamy Bin Ladena. YouTube pomaga również w codziennych „wyzwaniach” – na YouTube internauci chętnie sprawdzają na przykład, jak zawiązać krawat lub szalik na 25 sposobów. Jednak największą popularnością cieszyły się filmy, w których gwiazdami są zwierzęta domowe i dzieci, które od wieków potrafią nas wzruszać i rozweselać do łez.
Poniżej zamieszczone są rankingi najpopularniejszych klipów tworzonych przez polskich użytkowników, najpopularniejszych teledysków w Polsce i na świecie oraz najpopularniejszych klipów wśród społeczności YouTube.
POLSKA:
W 2011 największą oglądalność wśród polskich użytkowników YouTube miały filmy*:
- projekt warszawiak : nie ma cwaniaka na warszawiaka (dir.k.skonieczny&m.starzecki), krzystekskonieczny, 3447658 odtworzeń
- Pale kid from Poland – MC ‘Silk’, raps in 2 languages, 10% faster than, ciupas, 2645454 odtworzeń
- Ukryty polski – MEGA MIX !!!, Cybermarianpl, 1959964 odtworzeń
- KlejNuty – Krzysiu, Klejnuty, 1645908 odtworzeń
- Niekryty Krytyk ocenia: Telezakupy, Macfra84, 1624776 odtworzeń
Ranking obejmuje materiały przygotowywane przez użytkowników, więc na liście nie znalazł się występ Michała Szpaka z X Factora (prawie 2,2 mln odtworzeń) oraz wirusowa reklama Tesco z księdzem Natankiem (1,8 mln odtworzeń) – zajęłyby odpowiednio 3. i 5. miejsce.
Najczęściej oglądanymi polskimi wideoklipami były*:
- GrubSon ft Emilia – Naprawimy to (official video) HD, 4434281 odtworzeń
- Blue Cafe – Buena, 4421072 odtworzeń
- Ewa Farna – Bez Lez, 4129756 odtworzeń
- Ewa Farna – Ewakuacja, 4072057 odtworzeń
- Grube Jointy – donGURALesko (prod.Matheo), 4060857 odtworzeń
- Pezet – Co mam powiedzieć (prod. Sidney Polak), 3850681 odtworzeń
- Mini Disco – Kaczuszki, 3570076 odtworzeń
- “Ostatnia nocka” Yugopolis i Maciej Maleńczuk, 3294837 odtworzeń
- Sylwia Grzeszczak – Małe rzeczy, 3042463 odtworzeń
- Hemp Gru – Jedność ft. Żary JLB, Banda de Chicas [VIDEO] (DIIL.TV, 3010505 odtworzeń
Najczęściej oglądanymi zagranicznymi teledyskami muzycznymi na YouTube w Polsce były:
- Jennifer Lopez – On The Floor ft. Pitbull
- Pitbull – Rain Over Me ft. Marc Anthony
- Mirami – Sexualna ft. Vova Zi Lvova
- Rihanna – Man Down
- Dj Antoine vs Timati feat. Kalenna – Welcome to St. Tropez (DJ Antoine vs Mad Mark Remix)
- Shakira – Rabiosa (English Version) ft. Pitbull
- LMFAO – Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
- LMFAO – Sexy and I Know It
- Pitbull – Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
- Rihanna – We Found Love ft. Calvin Harris
ŚWIAT
Najczęściej oglądanymi materiałami wideo na świecie były:
- Rebecca Black – Friday (OFFICIAL VIDEO)
- Ultimate Dog Tease
- Jack Sparrow (feat. Michael Bolton)
- Talking Twin Babies – PART 2 – OFFICIAL VIDEO
- Nyan Cat [original]
- Look At Me Now – Chris Brown ft. Lil Wayne, Busta Rhymes (Cover by @KarminMusic)
- The Creep (feat. Nicki Minaj & John Waters)
- Maria Aragon – Born This Way (Cover) by Lady Gaga
- The Force: Volkswagen Commercial
- Cat mom hugs baby kitten
Najczęściej oglądanymi teledyskami na świecie, umieszczonymi przez wytwórnie muzyczne były:
- Jennifer Lopez – On The Floor ft. Pitbull
- LMFAO – Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock
- Bruno Mars – The Lazy Song [Official Video]
- Nicki Minaj – Super Bass
- Pitbull – Give Me Everything ft. Ne-Yo, Afrojack, Nayer
- Pitbull – Rain Over Me ft. Marc Anthony
- Jessie J – Price Tag ft. B.o.B.
- LMFAO – Sexy and I Know It
- Katy Perry – E.T. ft. Kanye West
- Katy Perry – Last Friday Night (T.G.I.F.)
Najciekawsze statystyki YouTube:
- Co godzinę na YT trafia 48 godzin nowego materiału wideo
- Teledysk do utworu “Friday” Rebecki Black został w 2011 roku obejrzany 180 milionów razy
- Trzy kanały YouTube Raya Williama Johnsona osiągnęły w 2011 roku łącznie liczbę ponad miliarda odtworzeń
Więcej informacji na temat najbardziej wpływowych klipów wideo z całego można znaleźć na:
www.youtube.com/rewind
youtube-trends.blogspot.com
youtube-global.blogspot.com
* Dane z 16 grudnia 2011
O YouTube
YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 11,5 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.
Etykiety: Poland press center, Polish