Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Twój Festiwal Filmowy 2012 – globalny konkurs YouTube

Społeczność YouTube wybierze dziesięciu finalistów, którzy zaprezentują swoje filmy podczas 69. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Zwycięzca podpisze umowę na produkcję swojego kolejnego filmu ze Scott Free Productions.

Warszawa, 19 stycznia 2012. YouTube i linie lotnicze Emirates, we współpracy z La Biennale di Venezia (Festiwal Filmowy w Wenecji) i Scott Free Productions, ogłaszają Twój Festiwal Filmowy 2012 (Your Film Festival) – międzynarodowy konkurs dla autorów filmowych historii. Dzięki festiwalowi będą oni mogli pokazać swoją twórczość globalnej publiczności, a najlepszy z nich zyska niepowtarzalną okazję rozpoczęcia kariery filmowej.

Twórcy z całego świata zostali zaproszeni do umieszczania na youtube.com/YourFilmFestival swoich 15-minutowych filmów. Wideo może być nagrane w dowolnym formacie, stylu i gatunku. Spośród wszystkich zgłoszeń Scott Free Productions wybierze 50-ciu półfinalistów, na których użytkownicy YouTube będą mogli oddawać swoje głosy, wybierając w ten sposób dziesięciu finalistów. W sierpniu finaliści pojadą do Włoch, gdzie ich prace zostaną pokazane podczas 69. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Zwycięzca Grand Prix zostanie wyłoniony przez specjalne jury i otrzyma 500 tys. dolarów od YouTube na przygotowanie kolejnej produkcji wraz ze Scott Free Productions. Zgłoszenia można wysyłać od 2 lutego do 31 marca 2012.

Celem YouTube jest dostarczanie atrakcyjnych, oryginalnych treści odbiorcom na całym świecie, a Twój Festiwal Filmowy jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w rozwijanie talentów i inwestowania w twórców – powiedział Robert Kyncl, Global Head of Content w YouTube. – Poprzez ten program, YouTube daje filmowcom możliwość dotarcia do szerokiej publiczności, zaprezentowania swojej pracy podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji i zdobycia nagrody, która może odmienić ich karierę i życie – dodaje Kyncl.

To właśnie od filmu krótkometrażowego 50 lat temu zaczęła się moja kariera. Fantastycznie, że teraz mogę pomagać wschodzącym filmowcom w otwarciu drzwi do przemysłu filmowego – powiedział Ridley Scott – Cieszę się, że po raz kolejny współpracując z YouTube mam możliwość odkrywania wyjątkowych talentów filmowców nowego pokolenia.

Sponsorem tegorocznej edycji festiwalu jest Emirates – jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie. Głównym celem marki jest łączenie ludzi. Jako linia lotnicza umożliwiamy to ludziom z całego świata, stając się zarazem mostem łączącym różne myśli, pomysły i marzenia – powiedział Boutros Boutros, Divisional Senior Vice President, Corporate Communications w Emirates. – Poprzez sponsorowanie Twojego Festiwalu Filmowego wspieramy młodych filmowców w podróży przez platformę, jaką jest YouTube, do osiągnięcia sukcesu.

Zadowolenie z inicjatywy YouTube oraz Ridleya Scotta wyraził również Alberto Barbera, dyrektor artystyczny Festiwalu Filmowego w Wenecji – Festiwal ma bogatą historię w odkrywaniu nowych talentów. Dlatego z radością oczekujemy na zgłoszenia młodych artystów z całego świata. – powiedział Barbera.

Twój Festiwal Filmowy to kolejny wśród projektów YouTube, które wspierają sztukę i odkrywają nowe horyzonty filmu czy muzyki. Jest on konsekwencją udanej współpracy z Ridleyem Scottem przy entuzjastycznie przyjętym przez krytyków filmie dokumentalnym Life In A Day. Z kolei YouTube Symphony Orchestra, YouTube Play i YouTube Space Lab to kolejne przykłady łączenia wideo online z tradycyjną sztuką oraz zaangażowania we wspieranie nauki.

Więcej informacji na temat konkursu na: youtube.com/yourfilmfestival

O YouTube

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 12 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.

Scott Free

Studio Scott Free, z oddziałami w Londynie i Los Angeles, zostało założone w 1995 roku przez Ridleya Scotta i ma w swoim dorobku wiele filmów pełnometrażowych oraz programów telewizyjnych. Do ostatnich produkcji studia należą Robin Hood oraz Niepowstrzymany w reżyserii Tony’ego Scotta, który został zrealizowany dla wytwórni Twentieth Century Fox, z udziałem Chrisa Pine’a i Denzela Washingtona, Robin Hood w reżyserii Ridleya Scotta, zrealizowany dla wytwórni Universal, z udziałem Russella Crowe’a i Cate Blanchett oraz Drużyna A w reżyserii Joe Carnahana, z udziałem Liama Neesona i Bradleya Coopera.

Scott Free Television jest producentem nominowanego do nagród Emmy® i Złotego Globu® produkowanego dla CBS dramatu The Good Wife oraz Comy, czterogodzinnej adaptacji powieści Robina Cooka, w której wystąpili Geena Davis, James Woods, Richard Dreyfuss, Ellen Burstyn. Studio jest również odpowiedzialne za produkcję programu Numb3rs, którego szósty sezon można oglądać na kanale CBS. Scott Free ściśle współpracuje z RSA Films, komercyjnym studiem produkcyjnym założonym ponad czterdzieści lat temu przez Ridleya Scotta. RSA Films reprezentuje wielu uznanych i dobrze zapowiadających się filmowców. Natomiast Scott Free wspiera reżyserów w ich przyszłych projektach filmowych i telewizyjnych.

O Festiwalu Filmowym w Wenecji

69. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji jest organizowany przez la Biennale di Venezia. Dyrektorem artystycznym jest Alberto Barbera. Festiwal odbędzie się między 29 sierpnia a 8 września 2012. Celem Festiwalu jest promowanie międzynarodowego kina we wszystkich jego postaciach: jako sztuki, rozrywki i jako biznesu, w duchu wolności i tolerancji. Podczas festiwalu odbywa się konkurs o nagrodę Złotego Lwa.

O Emirates

Emirates, jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie, otrzymał ponad 500 międzynarodowych nagród i wyróżnień. Emirates lata do 118 miast w 70 krajach na sześciu kontynentach. Dysponuje 168 szerokokadłubowymi Airbusami i Boeingami. Emirates złożyło również zamówienia na dodatkowe 237 samolotów, o wartości ponad 84 mld dolarów. Więcej informacji na: www.emirates.com.