Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Logo Google po raz drugi przemalują dzieci i młodzież z polskich szkół. Rusza druga edycja konkursu Doodle 4 Google.

„…Pozdrowienia z Polski” to hasło drugiej edycji konkursu na specjalne logo Google, które tym razem znajdzie się na głównej stronie wyszukiwarki 8 czerwca 2012.

Warszawa, 1 marca 2012 – Google ogłasza II edycję konkursu plastycznego Doodle 4 Google, który kierowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Celem konkursu jest zaprojektowanie własnego logo Google, czyli doodla. W tym roku zadanie polega na interpretacji hasła „…Pozdrowienia z Polski”. 8 czerwca zwycięski doodle uczci dzień rozpoczęcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Poza umieszczeniem swojego projektu na stronie głównej Google.pl zwycięzca otrzyma stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 000 złotych oraz grant technologiczny w wysokości 25 000 złotych dla swojej szkoły. Dodatkowo, autorzy 15 finałowych prac otrzymają sprzęt komputerowy.

Patronat artystyczny nad polską edycją konkursu Doodle 4 Google objęła Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. W procesie selekcji prac konkursowych w jury obok Hanny Wróblewskiej, dyrektor Zachęty Narodowej Galerii Sztuki zasiądzie również Edward Lutczyn, artysta plastyk, Iwo Zaniewski i Kot Przybora, założyciele agencji reklamowej PZL oraz Dorota Wellman, dziennikarka oraz prezenterka telewizyjna.

Nasz ubiegłoroczny konkurs na najlepszego polskiego doodla pokazał, jak wiele niesamowitych pomysłów mają dzieci na przedstawienie swojego kraju za pomocą ołówka, kredek, farb czy programu komputerowego. Mamy nadzieję, że także w tym roku dzieciaki i młodzież nas nie zawiodą i będą się dobrze bawić pozdrawiając z Polski – zachęca do udziału w konkursie Artur Waliszewski, Dyrektor Biznesowy Google.

W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski, a ich prace będą oceniane w trzech grupach wiekowych – klasy I-III, IV-VI oraz I – III gimnazjum. Pierwszy etap konkursu potrwa od 1 marca do 30 kwietnia 2012 roku. Szkoły chcące wziąć udział w konkursie powinny dokonać rejestracji na stronie google.pl/doodle4google. Nadesłane prace powinny posiadać tytuł sformułowany przez ucznia i jego własny opis tłumaczący treść rysunku – rozwinięcie zdania „…Pozdrowienia z Polski”. Rysunki mogą być wykonane ołówkiem, kredkami, farbami lub w programie komputerowym. Doodle powinny być narysowane w poziomie na białej kartce formatu A4. Uczestnicy mogą również skorzystać z gotowych szablonów dostępnych na stronie google.pl/doodle4google.

Spośród wszystkich nadesłanych prac w pierwszym etapie selekcji zostanie wybranych 300 najlepszych (po 100 w każdej z kategorii wiekowych). Wśród nich, jury konkursu do dnia 21 maja wybierze 15 finalistów. Pomiędzy 21 maja a 3 czerwca Polacy oddając głos na stronie internetowej google.pl/doodle4google wybiorą najciekawszą ich zdaniem pracę. 8 czerwca 2012 roku, w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej, zwycięska praca zostanie oficjalnym doodlem i na cały dzień odmieni stronę główną Google.pl, gdzie zobaczą ją miliony ludzi.

Zachęta „podaje” sztukę współczesną na wiele sposobów. Doodle 4 Google to też pewna forma sztuki. Do zaangażowania się do projektu przekonał nas również aspekt edukacyjny przedsięwzięcia, dotarcie do szkół i przygotowywanie propozycji zajęć dla dzieci, młodzieży i nauczycieli. Podoba nam się w tej inicjatywie działanie na dużą skalę, zasięg ogólnopolski, edukacja oraz aktywizowanie dzieci, nastolatków i kadry nauczycielskiej – powiedziała Zofia Dubowska-Grynberg, z działu edukacji Zachęty Narodowej Galerii Sztuki.

Konkurs ma także wymiar charytatywny – za każdego zgłoszonego do konkursu doodla, Google przekaże 10 zł dla Fundacji TVN „nie jesteś sam” i potrzebujących dzieci.

Wszystkie informacje na temat konkursu, jego zasady, proces selekcji prac, zespół jurorów oraz informacje na temat nagród dla zwycięzców dostępne są na stronie google.pl/doodle4google. A galerię wszystkich dotychczas stworzonych doodli można oglądać stronie google.com/doodles.

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki to największa i najbardziej znana Galeria Sztuki współczesnej w Polsce. Przybliża publiczności prace uznanych artystów zagranicznych oraz aktywnie promuje polskich młodych twórców. Zachęta to też najstarszy salon wystawowy Warszawy, którego historia sięga 1860 roku. Galeria mieści się w samym centrum Warszawy, w pięknym eklektycznym gmachu. Jako jedna z nielicznych przyjazna jest zapracowanym – czynna jest od wtorku do niedzieli do godziny 20.00. Poza inspirującymi wystawami oferuje bogaty program wydarzeń towarzyszących, w tym: spotkania z artystami, pokazy filmowe, koncerty, oprowadzania i warsztaty artystyczne dla rodzin oraz pracowników firm, o których na bieżąco informuje na www.zacheta.art.pl

Google Inc.

Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larryego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia, jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl