Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

YouTube skończył siedem lat! Do serwisu trafia już 72 godziny wideo na minutę.

Warszawa, 22.05.2012 – W maju 2005 r. pierwszy film w serwisie YouTube został udostępniony światu. Dzisiaj, według ogłoszonych właśnie danych, do serwisu trafia co minutę ponad 72h materiału wideo, a korzysta z niego na całym świecie ponad 800 mln osób, w tym ponad 12,8 mln w Polsce.

YouTube powstał w 2005 r., a pierwszy film w serwisie został opublikowany w maju 2005 r. Już w grudniu 2005 r. serwis miał ponad 8 mln odtworzeń filmów dziennie i był najpopularniejszym serwisem wideo w internecie. W czerwcu 2006 r. notowano już ponad 800 mln odtworzeń filmów dziennie. W październiku 2006 r. YouTube i Google połączyły siły. Od tamtego czasu serwis zdobył olbrzymią popularność na całym świecie i nadal rozwija się w zawrotnym tempie. Na początku 2011 r. do serwisu co minutę trafiało ponad 48h materiałów wideo. Obecnie do YouTube trafia już ponad 72h materiału wideo co minutę, a miesięcznie na całym świecie w serwisie oglądanych jest ponad 3 miliardy godzin materiałów wideo.

Na YouTube można obecnie znaleźć bardzo różnorodne materiały wideo, pochodzące zarówno od indywidualnych użytkowników, partnerów YouTube, artystów i reżyserów czy profesjonalnych studiów filmowych. Z platformy aktywnie korzystają światowi politycy, można też znaleźć na niej relacje z najistotniejszych wydarzeń kulturalnych, kreatywne spoty reklamowe czy materiały poradnikowe, za pomocą których każdy może dowiedzieć się chociażby jak zawiązać krawat lub upiec urodzinowy tort. YouTube jest jednocześnie społecznością, dla której bardzo istotna jest wolność słowa – to właśnie tu publikowane są filmy z krajów pozbawionych demokracji i wolnych mediów, a aktywiści mogą zamieszczać filmy dokumentujące ważne wydarzenia, jak np. Arabska Wiosna.

Jedną z sił napędowych YouTube są treści generowane przez użytkowników. Z myślą o ich aktywności powstał Program Partnerski, który pozwala niemal każdemu zarabiać pieniądze dzięki obecności reklam przy udostępnianych przez niego materiałach. Od początku 2011 r. polscy twórcy treści mogą przystępować do Programu Partnerskiego YouTube. Partnerem jest między innymi użytkownik Macfra84, znany szerzej jako Niekryty Krytyk, dla którego YouTube stał się trampoliną do kariery i występów w Radiu ZET. Program Partnerski pokazuje też jak różnorodne treści można znaleźć na YouTube – należą do niego między innymi kanał kulinarny Kotlet.TV, kanały o modzie Szusz1313 i LadyMakeUpPL czy kanał rozrywkowo-edukacyjny MaturaToBzduraTV.

Na YouTube obecni są również najwięksi nadawcy telewizyjni, którzy dają widzom możliwość obejrzenia w dowolnej chwili wcześniej emitowanych treści, a nawet wpływu na kształt oferty programowej. Konkursy takie jak Twój Festiwal Filmowy pozwalają na odkrywanie nowych talentów ze świata filmu, telewizji, muzyki czy mody. Z kolei inicjatywa Original Channels dla producentów filmowych i telewizyjnych daje im możliwość tworzenia i popularyzowania treści wyprodukowanych specjalnie i wyłącznie na potrzeby YouTube, dzięki któremu mogą dotrzeć do ogromnej rzeszy ponad 800 milionów użytkowników.

Pod koniec ubiegłego roku YouTube zyskał nowy wygląd, który w jeszcze łatwiejszy sposób pozwala oglądać i odkrywać nowe kanały. Zalogowani użytkownicy YouTube mają dostęp do w pełni spersonalizowanej wersji serwisu, gdzie najważniejsze miejsce zajmują subskrybowane przez nich kanały i filmy wideo polecane przez znajomych na Google+.

YouTube to też zaawansowane rozwiązania techniczne, użytkownicy serwisu mogą min. skorzystać z bezpłatnego edytora wideo czy bazy gotowych piosenek. Twórcy i właściciele praw mają do dyspozycji zautomatyzowane narzędzia do zarządzania materiałami wideo objętymi prawami autorskimi.

Na YouTube odbywają się także wydarzenia specjalne. Polscy użytkownicy YouTube regularnie znajdują się w finałach światowych konkursów i inicjatyw, takich jak YouTube SpaceLab czy Orkiestry Symfonicznej YouTube. W finale tego pierwszego, w którym zadaniem było zaprojektowanie eksperymentu możliwego do przeprowadzenia w kosmosie, znalazło się aż sześć zespołów z Polski. Polacy występowali też dwukrotnie w finałowym koncercie Orkiestry Symfonicznej YouTube, transmitowanym na żywo na YouTube.

Na 7 urodziny YouTube, Google przygotowało specjalny film, który można obejrzeć pod tym adresem: http://www.youtube.com/watch?v=GLQDPH0ulCg

YouTube w liczbach:

O YouTube

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 12,8 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest platformą, na której ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii. YouTube stanowi część firmy Google Inc.