Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Natalia Siwiec, Koko Euro Spoko i Jesteś Bogiem – najszybciej zyskującymi na popularności hasłami w swoich kategoriach w 2012 roku


Warszawa, 12 grudnia 2012 r. – Google prezentuje Zeitgeist 2012, czyli doroczne podsumowanie haseł zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce. Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych internetowych poszukiwań oraz pokazują czym żyliśmy w 2012 r. Biorąc pod uwagę, że Google Zeitgeist powstało na podstawie analizy milionów zapytań wpisywanych codziennie w okno wyszukiwarki, stanowi ono wiarygodne źródło wiedzy o trendach 2012 roku.

Dla Polaków, jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, wpisywano Euro 2012 i słuchano przeboju Koko Euro Spoko. Internautów interesowały także wydarzenia społeczno-polityczne związane z ACTA. Jednak najczęściej szukano rozrywki, wchodząc na takie serwisy jak kwejk, besty czy wiocha.pl.

Hasła zyskujące na popularności w 2012 r.:
1. Kwejk
2. Tablica.pl
3. Euro 2012
4. ACTA
5. TVN player
6. Besty
7. Wiocha.pl
8. Julia
9. Koko Euro Spoko
10. Moviestarplanet

W rankingu osób 2012 roku, niekwestionowaną liderką wyszukań okazała się Natalia Siwiec, która była najszybciej zyskującą na popularności celebrytką. Niespodzianką jest Niekryty Krytyk, który zdobył popularność dzięki prowadzeniu swojego kanału na YouTube.

Osoby zyskujące na popularności w 2012 r.:
1. Natalia Siwiec
2. Whitney Houston
3. Robert Lewandowski
4. Wisława Szymborska
5. Irena Jarocka
6. Ronaldo
7. Felix Baumgartner
8. Ewelina Lisowska
9. Michel Teló
10.  Niekryty Krytyk

Tegoroczny ranking obejmuje też kategorie:


Pełne rankingi można znaleźć poniżej.

Piosenki:
1. Koko Euro Spoko
2. Call Me Maybe
3. Gangam Style
4. Oceana Endless Summer
5. Enej Skrzydlate Ręce
6. Someone Like You
7. Ostatnia Nocka
8. We Are Young
9. Adele Skyfall
10.  Gusttavo Lima Balada

Filmy:
1. Jesteś Bogiem
2. Skyfall
3. Dziewczyna z Tatuażem
4. Avengers
5. Big Love
6. W Ciemności
7. Sponsoring
8. Igrzyska Śmierci
9. Kac Wawa
10. Prometeusz

Muzycy:
1. Gotye
2. Ewelina Lisowska
3. Michel Teló
4. One Direction
5. Lana Del Rey
6. Gusttavo Lima
7. Oceana
8. Sylwia Grzeszczak
9. Kimbra
10. Maria Peszek


Programy telewizyjne zyskujące na popularności:
1. Julia
2. Lekarze
3. Masterchef
4. Prawo Agaty
5. Bitwa na głosy
6. Przepis na życie
7. Pamiętniki z wakacji
8. Rodzinka.pl
9. Ukryta prawda
10. Zakazane uczucia

Polscy olimpijczycy:
1. Damian Janikowski
2. Sylwia Bogacka
3. Joanna Mitrosz
4. Zofia Noceti-Klepacka
5. Magdalena Fularczyk
6. Marta Walcykiewicz
7. Aneta Konieczna
8. Paweł Zagrodnik
9. Przemysław Miarczyński
10. Paweł Fajdek

Wydarzenia sportowe
1. Euro 2012
2. Olimpiada 2012
3. KSW 20
4. Mecz Polska Anglia
5. Dakar 2012
6. Wimbledon 2012
7. KSW 18
8. Australia Open 2012
9. Euro 2016
10. Mecz Polska Portugalia

Sportowcy
1. Robert Lewandowski
2. Ronaldo
3. Marit Bjorgen
4. Szczęsny
5. Lee Richardson
6. Błaszczykowski
7. Balotelli
8. Jerzy Janowicz
9. Kliczko
10. Sarah Burke



Jak…?
1. usunąć Facebooka
2. zrobić kłosa
3. oszukać wariograf
4. upolować faceta
5. narysować twarz
6. usunąć babylon
7. zbudować dom
8. odpowietrzyć kaloryfer
9. wygląda czerniak
10. powiększyć stronę

Czym jest…?
1. ACTA
2. paczyzm
3. tabu
4. cleverbot
5. nadzieja
6. tolerancja
7. piękno
8. państwo
9. bezrobocie
10. cache

Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań będzie można znaleźć 12 grudnia (od około godz. 14) na stronie google.com/zeitgeist/2012 .

Co to jest Zeitgeist?
Google przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia.

Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 2012 roku w porównaniu do 2011 roku.

Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google (google.pl/trends), które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Narzędzia Google nigdy nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników, a badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji występowania danego wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym. Szczegóły można znaleźć na stronie www.google.com/zeitgeist .

Kontakt dla mediów:
press-pl@google.com