Najpopularniejsze spoty reklamowe TrueView na YouTube w 2012 roku
-->
Warszawa,
4 lutego 2013 r. YouTube przedstawia polski ranking
najchętniej oglądanych spotów reklamowych wyświetlanych przed właściwymi
materiałami wideo (tzw. prerolli). O miejscu w rankingu zdecydowało
zaangażowanie internautów – to jak chętnie oglądali daną reklamę, nie pomijając
jej przed zakończeniem.
Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w
przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia
reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu
obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane
na YouTube w Polsce w 2012 roku.
Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika
oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń
danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod
tym względem reklam przedstawia się następująco:
1. Tic Tac - Gooooooooool
2. T-Mobile -
Świąteczne Prezenty
3. Samsung - Galaxy
S III
4. Kinder Bueno - reklama kinowa
5. Raffaello - więcej niż tysiąc słów
6. Diverse - Front or back - your choice
7. Alior - gwarancja najniższej
raty
8. Ferrero Rocher - Magia Świąt
9. Desperados - Są dni...
10. Infiniti - Infiniti FX
TrueView jest
wyjątkowym formatem reklamowym – reklamodawca płaci wyłącznie za pełne
wyświetlenia, a jednocześnie na bieżąco otrzymuje informacje o zaangażowaniu
odbiorców danego spotu. Nie powinno więc dziwić, że jest to obecnie
najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Korzysta z niego ponad 70%
reklamodawców – komentuje Tomasz Czudowski odpowiedzialny
za rozwój sprzedaży YouTube w Polsce.
Model TrueView In-Stream to nowatorski format reklamy wideo
wykorzystywany w serwisie YouTube. Odbiorca ma pełną kontrolę nad wyświetlanym
przekazem reklamowym i może pominąć spot po pierwszych 5 sekundach jego
oglądania. W przypadku spotów trwających do 30 sekund reklamodawca płaci wyłącznie
za pełne obejrzenia reklamy. Gdy spot trwa dłużej niż pół minuty, reklamodawca
płaci tylko jeśli odbiorca w całości obejrzy pierwsze 30 sekund spotu. W
przeciwieństwie do modeli cenowych kosztu za kliknięcie (CPC) lub tysiąca
wyświetleń (CPM), reklamodawca nie płaci za każde wyświetlenie reklamy, a
jedynie za pełne obejrzenia, która są wskaźnikiem zaangażowania odbiorcy. Co
więcej, kliknięcia w spot reklamowy są darmowe.
Więcej informacji o formacie reklamowym TrueView
można znaleźć pod adresem: http://www.youtube.com/t/advertising_trueview
.
Format TrueView jest także doceniany przez użytkowników YouTube. Jak
wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos dla YouTube, aż 9 na 10 odbiorców
przekazów reklamowych preferuje TrueView ponad wszystkie inne formaty.
O
YouTube:
YouTube jest najbardziej popularną na świecie
społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie
oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 13
mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem
forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się,
wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to
jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych
treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się
w San Bruno w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.
Kontakt dla mediów:
press-pl@google.com
Etykiety: Poland press center, Polish