Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Najpopularniejsze spoty reklamowe TrueView na YouTube w 2012 roku

-->
Warszawa, 4 lutego 2013 r. YouTube przedstawia polski ranking najchętniej oglądanych spotów reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami wideo (tzw. prerolli). O miejscu w rankingu zdecydowało zaangażowanie internautów – to jak chętnie oglądali daną reklamę, nie pomijając jej przed zakończeniem.

Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku.

Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod tym względem reklam przedstawia się następująco:

1. Tic Tac - Gooooooooool
2. T-Mobile - Świąteczne Prezenty
3. Samsung - Galaxy S III
4. Kinder Bueno - reklama kinowa
5. Raffaello - więcej niż tysiąc słów
6. Diverse - Front or back - your choice
7. Alior - gwarancja najniższej raty
8. Ferrero Rocher - Magia Świąt
9. Desperados - Są dni...
10. Infiniti - Infiniti FX

TrueView jest wyjątkowym formatem reklamowym – reklamodawca płaci wyłącznie za pełne wyświetlenia, a jednocześnie na bieżąco otrzymuje informacje o zaangażowaniu odbiorców danego spotu. Nie powinno więc dziwić, że jest to obecnie najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Korzysta z niego ponad 70% reklamodawców – komentuje Tomasz Czudowski odpowiedzialny za rozwój sprzedaży YouTube w Polsce.

Model TrueView In-Stream to nowatorski format reklamy wideo wykorzystywany w serwisie YouTube. Odbiorca ma pełną kontrolę nad wyświetlanym przekazem reklamowym i może pominąć spot po pierwszych 5 sekundach jego oglądania. W przypadku spotów trwających do 30 sekund reklamodawca płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy. Gdy spot trwa dłużej niż pół minuty, reklamodawca płaci tylko jeśli odbiorca w całości obejrzy pierwsze 30 sekund spotu. W przeciwieństwie do modeli cenowych kosztu za kliknięcie (CPC) lub tysiąca wyświetleń (CPM), reklamodawca nie płaci za każde wyświetlenie reklamy, a jedynie za pełne obejrzenia, która są wskaźnikiem zaangażowania odbiorcy. Co więcej, kliknięcia w spot reklamowy są darmowe.

Więcej informacji o formacie reklamowym TrueView można znaleźć pod adresem: http://www.youtube.com/t/advertising_trueview .

Format TrueView jest także doceniany przez użytkowników YouTube. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos dla YouTube, aż 9 na 10 odbiorców przekazów reklamowych preferuje TrueView ponad wszystkie inne formaty.

 O YouTube:

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.

Kontakt dla mediów: 

press-pl@google.com