Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Ranking od Cannes do Cannes - lista najbardziej popularnych reklam na YouTube za ostatni rok

Reklama kampanii Dove Prawdziwe Piękno, Kobe Bryant i Messi na pokładzie tureckich linii lotniczych oraz taniec Baby&me Evian to kreacje, które znalazły się na podium rankingu reklam YouTube. Wśród nich znajdziemy również m.in. reklamy Pepsi, PlayStation czy Call of Duty. Ranking obejmuje reklamy o zasięgu globalnym, umieszczone w serwisie YouTube w okresie od 1 marca 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku.

Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji Google przedstawia globalny ranking 10 najbardziej popularnych i angażujących reklam w serwisie YouTube, które od czasu ostatniej edycji festiwalu zdobyły serca internautów Tworząc listę obrano podejście ilościowe, uwzgledniające liczbę globalnych odsłon oraz stosunek wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych.

Top lista 10 najbardziej popularnych reklam na YouTube

1. doveunitedstates - Dove Sketches
        Agencja kreatywna: Ogilvy Brazil
        Dom mediowy: PHD, Mindshare
2. TURKISHAIRLINES - Kobe vs Messi
Agencja kreatywna: Alametifarika
3. EvianBabies- Baby&me
Agencja kreatywna:  Havas
        Dom mediowy: BETC        
4. CALLOFDUTY- Surpise Call of Duty Live Action Trailer
Agencja kreatywna: 72andSunny
        Media Agency: OMD
5. Pepsi - Jeff Gordon
Agencja kreatywna: TBWA\Chiat\Day
        Dom mediowy:OMD        
6. internetexplorer - Child of the 90s
Agencja kreatywna: Microsoft with Column Five
        Dom mediowy: Starcom MediaVest
7. PlayStation - PlayStation 4
Agencja kreatywna: Sony Computer Entertainment North America
        Dom mediowy: Deutsch Inc.
8. Pepsi - Uncle Drew
Agencja kreatywna: The Marketing Arm/Davie Brown Entertainment (Los Angeles)  
Dom mediowy: OMD
9. GoProCamera - GoPro HERO3: Black Edition - Smaller, Lighter and 2X More Powerful
Agencja kreatywna: GoPro Media Team
        Dom mediowy: PPC Associates      
10. Google - Go Google: Google Drive
Agencja kreatywna: Goodby, Silverstein & Partners
        Dom mediowy: Essence

Metodologia globalnego rankingu YouTube od Cannes do Cannes ma na celu wybór najlepszych reklam wideo wśród tych umieszczonych w serwisie w okresie od 1 marca 2012 roku do 30 kwietnia 2013 roku. Minimalna długość reklam uwzględnionych w rankingu wynosiła 10 sekund, aby reklamy zostały uwzględnione, musiały być oglądane przez internautów co najmniej przez 80% czasu ich trwania, czyli np. reklama trwająca minutę musiała być oglądana co najmniej 48 sekund. Dodatkowo, reklamy musiały mieć globalny zasięg, co najmniej 1000 płatnych wyświetleń i musiały być udostępnione publicznie. Uwzględnione w rankingu reklamy nie mogły zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych.

Stworzoną na tej podstawie listę reklam przebadano następnie pod kątem stosunku wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych. Ponieważ celem rankingu było stworzenie listy “najbardziej wirusowych” reklam, pozostawiono w nim reklamy, których wskaźnik wyświetleń organicznych wyniósł minimum 20% lub takie, które odnotowały minimum 1 milion naturalnych obejrzeń. Następnie uszeregowano reklamy według liczby globalnych odsłon. Aby upewnić się, że ranking odzwierciedla w jak największym stopniu stan rzeczywisty, usunięto z niego inne treści m.in. zwiastuny filmowe i zwiastuny gier wideo, bo są one zwykle traktowane jako treść a nie spot reklamowy. Zwiastun gry Call of Duty, który uplasował się na 4. miejscu w rankingu, oceniono jako reklamę.

***

O YouTube:

YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.


Kontakt dla mediów:
press-pl@google.com