Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

YouTube Rewind 2013 - podsumowanie roku na YouTube

Police Trainer w wykonaniu SA Wardęgi oraz Bałkanica zespołu Piersi to dwa najchętniej oglądane wideo w 2013 roku przez polskich użytkowników YouTube.


Warszawa, 11.12.2013 – Co minutę do YouTube trafia ponad 100 godzin materiału wideo, a co miesiąc ponad miliard osób na całym świecie odwiedza serwis, aby obejrzeć na nim różnorodne treści. YouTube prezentuje dzisiaj listy najczęściej oglądanych materiałów wideo oraz teledysków w Polsce i na świecie.

Dla polskich internautów w 2013 roku hitem okazał się teledysk zespołu Piersi - “Bałkanica”, który został odtworzony ponad 23 mln razy. Tuż za nimi Donatan i Cleo z piosenką “My słowianie”. Z kolei najpopularniejszym filmem został Police Trainer, stworzony przez SA Wardęgę. Na świecie najczęściej oglądanym materiałem wideo był The Fox (What Does the Fox Say?) – Ylvi. Twórczość norweskiego duetu komediowego  została obejrzana ponad 275 mln razy. Najpopularniejszym teledyskiem okazał się drugi hit koreańskiego zespołu PSY. Utwór Gentlemen odtworzono ponad 598 mln razy.

Ciekawym zjawiskiem okazały się filmy dotyczące internetowego memu Harlem Shake. Na YouTube pojawiło się 1,7 mln różnych filmów o Harlem Shake, a obejrzano je ponad 2,5 miliarda razy.


Pełną listę wybranych najpopularniejszych filmów oraz teledysków znaleźć można poniżej.


Trendy 2013 wśród polskich użytkowników YouTube - filmy
1. SA Wardega - Police Trainer
2. Kenneth Håkonsen - Harlem Shake (original army edition)
3. AbstrachujeTV - Co mówi: Typowy Seba
4. Czyli Wiesz - CzyliSatyra --Testy gimbazjalne część matematyczno-przyrodnicza
5. Klub Dove - Dove Real Beauty Sketches
6. The Polish Penguin - Minecraft Style - A Minecraft Parody (Psy - Gangnam Style)
7. Piosenki dla dzieci. Pieski małe dwa. Lulek.tv
8. Piotr Blandford - Jesteś Zwycięzcą
9. kartony4funTV - Kapitam Bomba - Zemsta Faraona
10. LaczyNasPilka - Fantastyczny gol Artura Boruca!

Trendy 2013 wśród polskich użytkowników YouTube - muzyka
1. Piersi - Bałkanica
2. Donatan-Cleo, UrbanRecTv - My Słowianie
3. Bednarek, UrbanRecTv - Cisza
4. Psy - Gentleman
5. Naughty Boy - La La La ft. Sam Smith
6. Robin Thicke - Blurred Lines ft. T.I., Pharrell
7. Red lips - To co nam było
8. Rihanna - Stay ft. Mikky Ekko
9. Enej - Symetryczno-Liryczna
10. One Direction - One Way Or Another (Teenage Kicks)


Trendy 2013 globalnie - filmy
1. Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?)
2. Kenneth Håkonsen - Harlem Shake (original army edition)
3. MisterEpicMann - How Animals Eat Their Food
4. Miley Cyrus - Wrecking Ball (Chatroulette Version)
5. EvianBabies - baby&me / the new evian film
6. Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme
7. YOLO feat. Adam Levine & Kendrick Lamar
8. CarrieNYC - Telekinetic Coffee Shop Surprise
9. THE NFL : A Bad Lip Reading
10. Mozart vs Skrillex. Epic Rap Battles of History Season 2


Trendy 2013 globalnie -  teledyski
1. Psy - Gentleman
2. Miley Cyrus - Wrecking Ball
3. Miley Cyrus - We Can't Stop
4. Katy Perry - Roar
5. P!nk - Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess
6. Robin Thicke - Blurred Lines ft. T.I., Pharrell
7. Rihanna - Stay ft. Mikky Ekko
8. Naughty Boy - La La La ft. Sam Smith
9. Selena Gomez - Come & Get It
10. Avicii - Wake Me


Więcej informacji na temat popularnych filmów w Polsce w 2013 r. można znaleźć na oficjalnym kanale YouTube: http://www.youtube.com/user/theyearinreviewPL.

Więcej informacji o najpopularniejszych globalnie klipach 2013 r. można znaleźć na oficjalnym blogu YouTube: http://youtube-global.blogspot.com/2013/12/youtube-rewind-2013.html.

***

O YouTube:
YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów
i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc.

***

Kontakt dla mediów:
press-pl@google.com