Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Pierwsze polskie kanały na YouTube z milionową publicznością

SA Wardęga, Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk to trzy kanały, które jako pierwsze w historii polskiego YouTube przekroczyły milion subskrybentów. Warszawa, 20.01.2014 – Insane people are the best, głosi hasło przewodnie kanału SA Wardęgi - potwierdzają to statystyki YouTube. Pod koniec grudnia liczba subskrybentów jego kanału przekroczyła milion i nadal dynamicznie rośnie. Tym samym Sylwester Wardęga stał się pierwszym w Polsce YouTube’owym milionerem. Coraz więcej użytkowników YouTube zaczyna subskrybować kanały, by nie przegapić kolejnych odcinków swojego ulubionego internetowego show. W Polsce mamy pierwsze kanały, które stale ogląda już ponad milion osób. To liczba, której nie powstydziłby się żaden popularny program telewizyjny - mówi Maciej Sojka, zajmujący się pozyskiwania partnerów YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Osiągnięcie tego sukcesu zajęło polskiemu Spidermanowi niecałe dwa lata, w tym czasie zebrał 1 173 079 subskrybentów. Pierwszy film został opublikowany 30 stycznia 2012 roku, do dzisiaj wyświetlono go prawie 2,2 miliona razy. Z kolei jednym z jego najgłośniejszych odcinków jest Police Trainer, filmu który zajął pierwsze miejsce na polskiej liście YouTube Rewind 2013, czyli najpopularniejszych materiałów wideo publikowanych na YouTube w minionym roku. Jestem niezwykle dumny z faktu, że jako pierwszy Polak osiągnąłem milion subskrybentów na YouTube. Nigdy nie sądziłem, że tak szybko zdobędę tylu widzów – komentuje Sylwester – Ale nie chcę spocząć na laurach i planuję dalszy rozwój kanału. W ubiegły piątek do grona autorów kanałów, które przekroczyły milion subskrypcji dołączyli również chłopaki z Abstrachuje TV, którzy mają obecnie 1 017 157 stałych widzów. Ulubieńcy internetu od listopada 2012 roku regularnie publikują parodie zachowań różnych grup społecznych, np. studentów, dresów, blogerek modowych czy hipsterów. Do ich największych hitów należy film Co mówi: TYPOWY SEBA, który został wyświetlony ponad 3,5 miliona razy w ciągu 9 miesięcy oraz Co mówią: GIMBUSY - 3,4 miliona wyświetleń. Z kolei najnowszy film Co mówią: W AGENCJI REKLAMOWEJ w ciągu zaledwie 10 dni został wyświetlony ponad 1,3 miliona razy, co w przeliczeniu na łączny czas oglądania wynosi 8 lat. Co więcej, film Co mówi: TYPOWY SEBA znalazł się na trzecim miejscu YouTube Rewind 2013. Milion to dopiero początek – mówią twórcy Abstrachuje TV Cezary Jóźwik, Robert Pasut i Rafał Masny. Trzecim kanałem, który przekroczył w ten weekend magiczny milion subskrybentów jest także jedna z pierwszych gwiazd YouTube w Polsce - Niekryty Krytyk, który publikuje swoje filmy już od 2009 roku. Jego największy przebój to Niekryty Krytyk ocenia: Trudne Sprawy, który wyświetlono ponad 3, 4 miliona razy. Autor kultowych już odcinków jak np. Telezakupy czy Dlaczego ja? wydaje również książki oraz prowadzi audycje w radiu. Przekroczenie miliona subskrypcji to dla mnie jedno z trzech najważniejszych wydarzeń w życiu - zaraz za narodzinami oraz odkryciem pornografii. A tak prawie całkiem serio - morda mi się bezwiednie wykrzywia w banan albo inny uśmiechnięty owoc, ale bardziej dlatego, że Niekryty Krytyk dał wielu ludziom odwagę żeby pokazać w anonimowym internecie swoją twarz i - co wymaga jeszcze większych jaj - swoich poglądów. A co do miliona - potrafię sobie wyobrazić jedną osobę, dziesięć, sto, dziesięć tysięcy, ale miliona nie, więc naprawdę nie wiem, co o tym myśleć. Mogę tylko podziękować! – mówi Maciek Frączyk, bardziej znany jako Niekryty Krytyk. Zarówno kanał SA Wardęgi jak i Abstrachuje TV należy do LifeTube, partnerskiej sieci YouTube zrzeszającej wpływowych twórców wideo. Niedługo dołączy do niech również Niekryty Krytyk. Co minutę do YouTube trafia ponad 100 godzin materiału wideo, a co miesiąc ponad miliard osób na całym świecie odwiedza serwis, aby obejrzeć na nim różnorodne treści. *** O YouTube: YouTube jest najbardziej popularną na świecie społecznością internetową pozwalającą milionom ludzi na odnajdywanie, oglądanie oraz dzielenie się oryginalnymi materiałami wideo. Serwis ma w Polsce ponad 13 mln użytkowników miesięcznie (PBI / Gemius Megapanel). YouTube jest rodzajem forum, na którym ludzie z całego świata mogą swobodnie kontaktować się, wymieniać opinie i myśli, szukać inspiracji oraz inspirować innych. Jest to jednocześnie platforma dystrybucji dla producentów i twórców oryginalnych treści, a także dużych i małych reklamodawców. Centrala YouTube LLC mieści się w San Bruno, w Kalifornii i stanowi część firmy Google Inc. *** Kontakt dla mediów: press-pl@google.com