Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Startuje globalny konkurs Google Science Fair 2014 - Teraz Twoja kolej, aby zmienić świat

Wyobraźmy sobie, że pasja i wiedza mogą dać początek pomysłowi, który odmieni świat. 12 lutego br. wystartowała czwarta edycja globalnego konkursu Google Science Fair, skierowanego do młodych naukowców w wieku 13-18 lat z całego świata. W poprzednich latach autorzy aż trzech projektów z Polski znaleźli się wśród 90 regionalnych finalistów. Przez trzy najbliższe miesiące komisja konkursowa będzie czekać na projekty badawcze, które dotyczą najważniejszych problemów współczesnego świata. Partnerami konkursu są Virgin Galactic, LEGO Education, National Geographic i Scientific American oraz jego polskie wydanie - Świat Nauki.

Już po raz czwarty Google ogłasza konkurs, w którym młodzi naukowcy i inżynierowie mogą się wykazać nie tylko wiedzą, ale też realnie wpłynąć na rozwiązanie problemów współczesnego świata. W ciągu ostatnich edycji podziwialiśmy projekty nadesłane przez tysiące nastolatków, którzy postanowili połączyć swoją pasję i wiedzę naukową, aby stawić czoła wyzwaniom współczesnej nauki. Próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania: jak zapobiegać grypie,, jak pokonać raka, jak stworzyć rękawicę zwiększającą możliwości ruchu w formie egzoszkieletu, jak skonstruować latarkę działającą bez baterii, jak wyprodukować tworzywa sztuczne ze skórek od bananów oraz odkryć sposób na zapobieganie głodowi w Afryce.

W tym roku po raz kolejny uczniowie z całego świata, w kategoriach wiekowych: 13-14 lat, 15-16 lat oraz 17-18 lat, będą mogli przedstawić swoje genialne pomysły online na stronie: googlesciencefair.com. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na finałowej gali w siedzibie Google w Dolinie Krzemowej w Kalifornii, 22 września.

W dotychczasowych edycjach konkursu nie zabrakło polskich uczniów. Wśród regionalnych finalistów Google Science Fair 2012 i 2013 znaleźli się: Marcin Pitek z Gdyni, który zgłosił projekt Wpływu ruchu obrotowego na wzrost korzeni roślin, Kamil Danak, Marcin Muszalski oraz Wojciech Grędel z Sosnowca oraz ich projekt Co czai się w naszych lodówkach?, a także Kamil Piechowiak z Wir w woj. wielkopolskim z projektem Samowystarczalnego samochodu zasilanego energią odnawialną Słońca i wiatru.

Nagrody w konkursie Google Science Fair 2014 są wyjątkowe, więc jest o co walczyć. Zdobywca głównej nagrody będzie miał możliwość dołączenia do zespołu Virgin Galactic w kosmodromie America zlokalizowanym w Nowym Meksyku, aby przyglądać się przygotowaniom astronautów do lotu w kosmos i przywitać ich po powrocie na Ziemię, odbycia 10-dniowej wycieczki na wyspy Galapagos na pokładzie statku National Geographic Endeavour a także otrzyma dostęp do elektronicznej wersji magazynu Scientific American przez rok dla całej szkoły. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach wiekowych będą mogli wybrać pomiędzy wizytą w duńskiej fabryce LEGO w Billundi a niezwykłą przygodą w biurze Google albo National Geographic.

W tym roku stworzono także dwie nowe kategorie, aby nagrodzić więcej utalentowanych młodych naukowców:

Oprócz tego, po raz kolejny Scientific American przyzna również swoją Nagrodę Nauka w Akcji za projekt, który rozwiązuje problem zdrowotny, społeczny lub ekologiczny. Zwycięzca otrzyma roczną opiekę naukową oraz sumę 50 tysięcy dolarów, którą będzie mógł przeznaczyć na swój projekt badawczy.

Wszystkie informacje na temat Google Science Fair 2014 będzie można znaleźć na bieżąco na konkursowej stronie na Google+. Wśród dostępnych tam atrakcji znajdzie się możliwość odbycia inspirujących, wirtualnych wycieczek oraz zadania pytania cenionym naukowcom w czasie serii hangoutów na żywo. Specjalnie przygotowana Trampolina Pomysłów pomoże tym wszystkim, którzy nie wiedzą jeszcze, od czego zacząć swój projekt.

***

Dodatkowe informacje:
Google
Google jest globalnym liderem technologicznym, skupiającym się na dostarczaniu rozwiązań, które ułatwiają ludziom dostęp do informacji. Innowacje Google w zakresie wyszukiwania w internecie i reklamy sprawiły, że strona firmy jest najpopularniejszym miejscem w sieci, a marka jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie.

Kontakt dla mediów:
Elżbieta Różalska, Havas PR Warsaw
elzbieta.rozalska@havasww.com
Tel: 512 021 092