Google

Centrum prasowe

  1. Wszystko o Google
  2. Centrum prasowe
  3. Komunikaty prasowe
  4. Informacja prasowa

Yes!tem kobietą najlepszą kampanią YouTube Ads Leaderboard 2015

YouTube Ads Leaderboard 2015 to pierwsze w historii, roczne zestawienie reklam, które były najchętniej oglądane przez polskich internautów. Po raz pierwszy została także przyznana nagroda dla najlepszej kampanii roku, którą zdobył projekt, Yes!tem kobietą autorstwa Johnson&Johnson i MEC dla marki o.b.®. Został on doceniony za najlepsze zrealizowanie założonego celu, jakim była edukacja nastoletnich dziewcząt w zakresie dojrzewania i menstruacji.

Warszawa, 28 stycznia 2016 r. Zadaniem stojącym przed autorami zwycięskiej kampanii było dotarcie do dziewcząt, które nie były przekonane do stosowania tamponów z uwagi na obawy przed działaniami niepożądanymi. W związku z tym, że osoby poniżej 24-ego roku życia spędzają na YouTube przeciętnie ponad 3 godziny dziennie, w celu komunikacji z grupą docelową, założono kanał Yes!tem kobietą. W zamieszczanych filmach, młoda dziewczyna - Ela, opowiada o dojrzewaniu i zachęca użytkowniczki do zadawania pytań na ten temat. Pozostaje z nimi w stałym kontakcie poprzez sprawne udzielanie odpowiedzi na komentarze, maile czy zorganizowanie sesji Q&A, która znalazła się w październikowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard.

Chcieliśmy zacząć mówić do młodych dziewcząt ich językiem i korzystać z bliskich im narzędzi. Wystartowaliśmy z naszym kanałem w maju 2015 roku i w ciągu zaledwie kilku miesięcy zgromadziliśmy blisko 20 tysięcy subskrypcji i ponad 8 milionów wyświetleń. Jednak to, co jest najcenniejsze to fakt, że ponad 30 tysięcy osób polubiło nasz kanał, wyrażając tym samym swoją sympatię dla marki. Ponad 8 tysięcy komentarzy pod naszymi filmami dowodzi, że osiągnęliśmy nasz cel - dzięki YouTube udało nam się nawiązać prawdziwy dialog z naszą grupą docelową. Cieszy nas, że zespół YouTube docenił fakt, iż zrealizowaliśmy nasz strategiczny cel i przyznał nam - debiutantowi na YouTube - nagrodę YouTube Ads Leaderboard - mówi Marta Szpala, Senior Brand Manager z Johnson & Johnson Poland.

Tymczasem w  rocznym rankingu YTAL, opracowanym na podstawie popularności wideo wśród użytkowników, królują polskie kampanie reklamowe. Zestawienie otwiera wideo Coca-Coli Coraz bliżej Święta z udziałem Margaret i finalistów zeszłorocznej edycji The Voice of Poland. Popularna świąteczna melodia rozbrzmiewa tym razem na deskach teatru, w którym piosenkarkę podziwiają młodzi fani. Kolejne miejsce również przypadło Coca-Coli i filmowi #DajCalusa z Coca-Cola!. W nagraniu wzięła udział czołówka polskich blogerów i YouTuberów, jak Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy i Ajgor. Obydwie produkcje zostały zrealizowane przy udziale agencji kreatywnej McCann World Group i domu mediowego MediaCom. Trzecie i czwarte miejsca należą do Allegro i polskich legend osadzonych we współczesnej, jak i nieco fantastycznej rzeczywistości. Wyjątkowe animacje i efekty specjalne powstały dzięki współpracy ze znanym polskim reżyserem, Tomkiem Bagińskim i agencją kreatywną Platige Image. Legendy Polskie. Film SMOK. Allegro, pokazuje, jak dzisiaj przy użyciu technologii rodem z filmów SF mogłaby wyglądać walka z wawelskim smokiem. Z kolei wideo, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY. Allegro  przedstawia alternatywny sposób, w jaki krakowski szlachcic przechytrza diabła.

Ranking zamyka YouTube Rewind: Now Watch Me 2015 | #YouTubeRewind. Jest to podsumowanie najpopularniejszych filmów na YouTube z 2015 r. W nagraniu wzięli udział aktorzy z 129-ciu kanałów, a jego fabuła nawiązuje do ważniejszych wydarzeń ubiegłego roku, jak legalizacja małżeństw jednopłciowych w USA czy wątpliwości, co do koloru popularnej sukienki, o który spierali się internauci z całego świata. Z uwagi na 10-lecie istnienia YouTube wideo zawiera także nawiązania do filmów, które viralowo rozchodziły się w sieci w ciągu ostatniej dekady.

Ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Zestawienie przygotowywane jest co miesiąc i raz na rok przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.