Yes!tem kobietą najlepszą kampanią YouTube Ads Leaderboard 2015
YouTube Ads Leaderboard 2015 to pierwsze w historii, roczne
zestawienie reklam, które były najchętniej oglądane przez polskich internautów.
Po raz pierwszy została także przyznana nagroda dla najlepszej kampanii roku,
którą zdobył projekt, Yes!tem kobietą autorstwa Johnson&Johnson i MEC dla
marki o.b.®. Został on doceniony za najlepsze zrealizowanie założonego celu,
jakim była edukacja nastoletnich dziewcząt w zakresie dojrzewania i menstruacji.
Warszawa, 28 stycznia
2016 r. – Zadaniem
stojącym przed autorami zwycięskiej kampanii było dotarcie do dziewcząt, które
nie były przekonane do stosowania tamponów z uwagi na obawy przed działaniami
niepożądanymi. W związku z tym, że osoby poniżej 24-ego roku życia spędzają na
YouTube przeciętnie ponad 3 godziny dziennie, w celu komunikacji z grupą
docelową, założono kanał Yes!tem kobietą. W zamieszczanych
filmach, młoda dziewczyna - Ela, opowiada o dojrzewaniu i zachęca
użytkowniczki do zadawania pytań na ten temat. Pozostaje z nimi w stałym
kontakcie poprzez sprawne udzielanie odpowiedzi na komentarze, maile czy
zorganizowanie sesji Q&A, która znalazła się w październikowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard.
Chcieliśmy zacząć mówić do młodych dziewcząt ich językiem
i korzystać z bliskich im narzędzi. Wystartowaliśmy z naszym kanałem w maju
2015 roku i w ciągu zaledwie kilku miesięcy zgromadziliśmy blisko 20 tysięcy
subskrypcji i ponad 8 milionów wyświetleń. Jednak to, co jest najcenniejsze to
fakt, że ponad 30 tysięcy osób polubiło nasz kanał, wyrażając tym samym swoją
sympatię dla marki. Ponad 8 tysięcy komentarzy pod naszymi filmami dowodzi, że
osiągnęliśmy nasz cel - dzięki YouTube udało nam się nawiązać prawdziwy dialog
z naszą grupą docelową. Cieszy nas, że zespół YouTube docenił fakt, iż
zrealizowaliśmy nasz strategiczny cel i przyznał nam - debiutantowi na YouTube
- nagrodę YouTube Ads Leaderboard - mówi Marta
Szpala, Senior Brand Manager z Johnson & Johnson Poland.
Tymczasem w rocznym rankingu YTAL, opracowanym na
podstawie popularności wideo wśród użytkowników, królują polskie kampanie
reklamowe. Zestawienie otwiera wideo Coca-Coli Coraz bliżej Święta z udziałem
Margaret i finalistów zeszłorocznej edycji The Voice of Poland. Popularna
świąteczna melodia rozbrzmiewa tym razem na deskach teatru, w którym
piosenkarkę podziwiają młodzi fani. Kolejne miejsce również przypadło Coca-Coli
i filmowi #DajCalusa z Coca-Cola!. W nagraniu
wzięła udział czołówka polskich blogerów i YouTuberów, jak Maffashion,
Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy i Ajgor. Obydwie produkcje zostały
zrealizowane przy udziale agencji kreatywnej McCann World Group i domu mediowego
MediaCom. Trzecie i czwarte miejsca należą do Allegro i polskich legend
osadzonych we współczesnej, jak i nieco fantastycznej rzeczywistości. Wyjątkowe
animacje i efekty specjalne powstały dzięki współpracy ze znanym polskim
reżyserem, Tomkiem Bagińskim i agencją kreatywną Platige Image. Legendy Polskie. Film SMOK. Allegro, pokazuje, jak dzisiaj przy użyciu technologii rodem z
filmów SF mogłaby wyglądać walka z wawelskim smokiem. Z kolei wideo, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY. Allegro przedstawia alternatywny sposób, w jaki krakowski
szlachcic przechytrza diabła.
Ranking
zamyka YouTube Rewind: Now Watch Me 2015 |
#YouTubeRewind. Jest
to podsumowanie najpopularniejszych filmów na YouTube z 2015 r. W nagraniu
wzięli udział aktorzy z 129-ciu kanałów, a jego fabuła nawiązuje do
ważniejszych wydarzeń ubiegłego roku, jak legalizacja małżeństw jednopłciowych
w USA czy wątpliwości, co do koloru popularnej sukienki, o który spierali się
internauci z całego świata. Z uwagi na 10-lecie istnienia YouTube wideo zawiera
także nawiązania do filmów, które viralowo rozchodziły się w sieci w ciągu
ostatniej dekady.
Ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze
dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce oraz
procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego.
Zestawienie przygotowywane jest co miesiąc i raz na rok przez polski zespół
YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na
YouTube.
Etykiety: Poland press center, Polish