Walentynkowe porady dla przedsiębiorców
Walentynki to
jedno z pierwszych, większych wyzwań dla reklamodawców po gorącym okresie Świąt
Bożego Narodzenia. Jak wskazują analizy trendów w wyszukiwarce Google, Polacy
jeszcze nigdy nie czerpali tylu inspiracji na prezent dla drugiej połówki lub
zaplanowanie tego wyjątkowego dnia z internetu, jak obecnie. Liczba zapytań dotyczących
dnia zakochanych czy podarków z tej okazji, w 2015 r. zwiększyła się aż o
24% względem roku poprzedniego. Dlatego Google przygotował listę 5-ciu porad
dla przedsiębiorców, dzięki którym będą moglilepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb konsumentów.
Co roku, w okolicach Walentynek na całym świecie zauważalny jest pik
wyszukiwań związanych z prezentami “dla niej” lub “dla niego”. W Polsce w 2015
r. najwyższa liczba takich zapytań pojawiła się w tygodniu pomiędzy 8 a 14
lutego, jednak warto zwrócić uwagę, że internauci zaczęli interesować się
takimi podarkami już od 4 stycznia. Co ciekawe więcej wyszukiwań jest
związanych z prezentami dla “niego” i “dla chłopaka” niż dla “niej”
lub “dla dziewczyny”. W walentynkowym tygodniu, częściej niż w
jakimkolwiek innym okresie, Polacy poszukiwali “czekoladek” a pik zapytań dla
“kwiaciarni” ustąpił jedynie temu w Dniu Matki. Na dwa tygodnie przed dniem
zakochanych, wzrosła także popularność “kartek z życzeniami” (+33%) i “perfum”
(+11%) czy nawet samego hasła “prezent” (+9%). Korzystając z AdWords, warto
pamiętać, aby uwzględnić wymienione frazy, jako słowa kluczowe.
Pomysł na dzień zakochanych
Internauci
chętnie korzystają z wyszukiwarki również po to, aby zaplanować dzień, który
spędzą z partnerem. Jak wskazuje analiza trendów, zapytania, “romantyczny
wieczór”, “randka” czy “kolacja” zaczęły zyskiwać na popularności już 18
stycznia. Na dwa tygodnie przed Walentynkami, widoczny był także wzrost
popularności hasła “restauracje i życie nocne” (9+%). Warto zwrócić uwagę, że
między 8 a 14 lutego liczba zapytań o “kolację” osiągnęła swoje maksimum i
była dwu- lub nawet trzykrotnie wyższa niż w innych miesiącach. Podobnie, hasło
“kino” zyskało wtedy największą popularność w skali całego roku! Dlatego
jeżeli zakres Twojej działalności może mieć związek ze spędzaniem wolnego
czasu, pamiętaj o odpowiednich na Walentynki, słowach kluczowych.
Plany dla singli
Jeżeli Twoja
firma zajmuje się aranżowaniem atrakcji specjalnie dla osób, które nie
pozostają w stałych związkach pomyśl o zainteresowaniu ich swoją ofertą
właśnie teraz. W związku z ogromną liczbą reklam produktów czy usług dla
zakochanych, pozostali mogą poczuć się niedoceniani, jako klienci. Analiza
trendów pokazuje, że hasło “dla singli” zaczęło zyskiwać na popularności już
18 stycznia, aby wzrosnąć prawie dwukrotnie w tygodniu, w którym wypadały
Walentynki. Warto zwrócić uwagę, że tak silna tendencja wyszukiwania ofert dla
osób pozostających bez pary ma miejsce tylko w okresie urlopowym i
sylwestrowym.
Siła romantyzmu
W dniu
zakochanych internauci starają się zadbać również o romantyczny nastrój. To właśnie
w tygodniu między 8 a 14 lutego, liczba zapytań dla “romantyczny” była
najwyższa w skali roku. Jeżeli w swojej ofercie posiadasz produkty, takie jak
świece zapachowe czy płyty z nastrojową muzyką to warto abyś pamiętał o
tym słowie kluczowym. Reklamodawcy korzystający z formatu TrueView, powinni
również zwrócić uwagę, że jeden z pików wyszukiwania “romantyczny” na YouTube wypada
dokładnie w Walentynki.
W domu najlepiej
Pośród
internautów znajdziemy również wielu domatorów. Jak się okazuje często
poszukiwali oni recepty na spędzenie idealnego wieczoru w swoich własnych czterech
kątach. Liczba zapytań dla “kolacja w domu” w 2015 r. była bezsprzecznie
największa w lutym. Na dwa tygodnie przed Walentynkami zauważalny był również
wzrost popularności “przepisów”, jak i “dostawy kwiatów” (+4%). Dlatego jeżeli
prowadzisz kwiaciarnię, sklep z akcesoriami kuchennymi czy wnętrzarskimi, warto
w tym okresie skomponować ofertę tematyczną, nie zapominając oczywiście o
doborze właściwych słów kluczowych w AdWords.
Euroflorist to internetowa kwiaciarnia, która od 1995
roku dostarcza kwiaty i upominki. Działamy na terenie całej Polski i
dowozimy bukiety do adresatów w ciągu 24 godzin. Chcąc ułatwić internautom
odnalezienie naszej oferty, od 14-stu lat korzystamy z Google AdWords, co
przełożyło się już na ponad 400 tysięcy zamówień. Dzięki narzędziom
analitycznym możemy także efektywnie planować kampanie i odpowiednio reagować
na potrzeby naszych klientów - mówi Andrzej Świderski, dyrektor zarządzający w Euroflorist
Pamiętając o tym,
że aż 82% użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną
firmę, musisz mieć na uwadze, że najważniejsze jest, aby docierać do nich w
kluczowych momentach, w których potrzebują Twojego produktu. Jeżeli chcesz, aby
walentynkowy prezent został kupiony w Twoim sklepie a rezerwacja stolika
przypadła akurat na Twoją restaurację, pamiętaj kiedy użytkownicy będą planować
najbliższy dzień zakochanych.
Etykiety: Poland press center, Polish